• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Bauti

God kväll.
    Har suttit framför datorn i över 6 timmar nu *s*. Letar som en tok efter namn till salongen. Hittat lite förslag som skall läggas fram till Vibeke.
    Letar oxå inredning så som tyger, lampor, väggmålingsmönster mm.

P är sur. Frölunda förlorade *hihihi, skrattar elakt*

• Addiz

Hej fruar!

Hopaps att ni har det bra (orkar inte läsa igenom alla 100 sidor ni skrivit medan vi varit i NYC...)

Vi har det superbra och jag kan säga att Henrik Lundquist gjorde ett bra jobb på hockeymatchen ikväll, 5-2 mot Penguins(Apropå Frölundas förlust som Bauti skriver nåt om här ovanför ;)

Vi har varit runt i hela stan känns det som, och tittat på en massa saker och i affärer, och vi har haft ett fullspäckat schema, utan att vi bokat/planerat speciellt mycket innan vi kom hit... Ca 20000-22000 steg om dagen blir det, så man kan gott unna sig både Coldstone-glass och Dunkin Donuts :) Igår var vi på live-karaoke med ett rockband som spelade live. Jag skrev upp mig men ångrad emig ganska snabbt när jag insåg att det var typ New Yorks sångelit som samlats för att sjunga karaoke. Min insats med "Son of a Preacher Man" var ganska värdelös kan man säga, utan att underdriva...

Idag åkte vi ut till ett massivt köpcentrum i New Yersey/Newark, för jag ville handla på Torrid (www.torrid.com), och nog handlade jag allt! Det blev en kjol, tre par byxor, 5 linnen, 3 luvtröjor, och fyra korsett-topar. Nu är jag ganska glad att jag nästan inte hade några kläder med mig hit =)

Ha det så gott, så ses vi om några veckor!

*kramis*

• FruTez

Morsning!

Meningen var att jag skulle sätta mig och plugga litegrann eftersom jag ändå är en timme tidig, men det var mycket roligare att sitta och surfa! Hehe!

Ja, den där tårtan ska jag definitivt göra!!! Jag ÄLSKAR choklad!!!

Så kul att höra om dina äventyr i stora staden Addiz!!

Nides: Jag har tråkiga nyheter:
    www.metro.se/se/article/2008/03/19/07/1109-45/index.xml

• Carma07

Godmorgon

Vilket underbart väder det blev ändå. Igår var en helt fantastik dag. Jag ignorerar för en stund att det är påsk och njuter av vintervädret istället.

Mina planer för påsk var annars att börja greja i trädgården, men det får bli andra planer istället. Framför allt blir det att vila och ta det lungt.

Addiz: Kul att höra av från dig från den jättestora staden.

Linum: Hoppas du mår bättre idag. Det är så trist med förkylningar.

Jag kommer att försöka jobba bort det mesta idag så jag kan vara ledig imorgon redan. Känner att jag verkligen behöver det. Ska bli så härligt med långledigt.

Ab: Hör av dig angående kortet. Vi kommer att vara hemma mestadels av tiden.

• Ab fab

Mornings. vilken skön morgon, vackert väder o kallt. Härligt.

tänkte precis lägga in länken till Addiz o neda men såg att Tezz hunnit före www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article2083882.ab

Addiz- kul att höra från dig. Låter som en bra semester. O vilket läge att vara i USA nu med tanke på valutan. Bra shopping antar jag

Långfredag eller påskafton kommer vi förbi. Funderar på fika i Alingsås på påskafton men ringer innan

• Nides

Hej tjejer...

tårtan ska jag göra till min födelsedag.. mums om jag kan hålla mig så länge... hahhaa

Addis: underbart roligt låter det.

Tezz: Jag vet

Ab: Låter mysig hela Er påsk helg.

Påsken vet jag inte vad som händer ännu. Imorgon så är det vår nyår så vi är hos mamma och äter god mat och jag får umgås med min söta Nova.... Valentin är fortfarande liten.
    Fredag blir det ännu mer firande.
    lör-mån är fortfarande lite osäker. J skulle iväg och fiska med sin pappa o sina bröder men nu är vädrett inte det bästa så de kanske skjuter på det. Yeaj.. då får jag umgås med min man.

Idag ska jag till Items och handla lite mys till hemmet.

• Ab fab

frujj- www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2790702.html

Neda- grattis på nyårsdagen. Var du o hoppade över elden igår?

Satte ihop menyn till påskhelgen. Dags att skriva lista vad som skall handlas.

Det blir varmrökt lax, inbakade sparrisar och kall pepparrotssås på påskafton. Långfredagen är vi bortbjudna o då blir det lamm. Söndagen har vi lunch hemma. Små silltapas först och sen påskskinka kryddad med apelsin och rosmarin. Till det blir det ugnsbakade rotsaker, chevrekräm och valnötssås.

• Nides

Oh, va hungrig jag blir...

TAck Ab, jag var där men hoppade itne över elden.

Nu ska jag ut o käka lunch med en kompis. Så underbart väder.

• Ab fab

jag skall nog träna på lunchen tror jag- wow tredje passet denna vecka. Massor av godis till mig i helgen

• Ab fab

tjoho... ensam här och har ingen arbetslust .....

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...