• jessielarsson

Ingen nära vän, men ändå tärna??

Jag å min sambo har börjat prata om bröllop, å det har fått mig att börja tänka på det här med tärnor, jag har 2 nära vänner som jag har umgåtts mycket med å som jag känner är självklara som mina tärnor, men sen finns det två till som "ingår" i gänget, å vi umgås alltid ihop, men jag känner inte dom så väl, å vi står inte varandra så nära. Jag vet inte egentligen vad en tärna gör mer än att står brevid i kyrkan å håller buketten typ, så visst dom skulle ju kunna vara med men det känns inte riktigt rätt, hur ska jag göra?? Någon som har lite tips??

• Svar på tråden Ingen nära vän, men ändå tärna??
  • Efter 11 år är det min tur

Vad tärnan har för uppgift är väl igentligen lite hur du tänker...Vill du att hon är med dig och kanske dokumenterar din sminkning och håruppsättning och kanske hjälper dig att komma i klänningen..osv eller vill du bara att hon är med dig i kyrkan. Skall dom vara med på allt så hade jag nog bara tagit med dom som va mina närmaste ,e det bara i kyrkan så kan ju alla vara med...Lycka till /Anna

• MaddeW

skulle bara ta de två närmsta väninnorna. Det är ju inte så att du väljer 2 av 3. (då kanske den 3:e skulle känna sig utanför) men å andra sidan så ska du bara välja den/de du verkligen vill ha. och varför, är det bara du som behöver veta.

Svar på tråden Ingen nära vän, men ändå tärna??