• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Hej hej
    var ett tag sedan nu
    vad bra att du startade en ny tråd Mickes tös

Ang Kristinaboden så behöver man nog tidsboka. Jag var iallafall inne en sväng när jag var på stan och tösen sov och tänkte att gud va bra då kan jag hoppa in och prova lite kläningar i lugn och ro. Men inte då, jag var tvungen att boka en tid. Titta på kläningarna gick dock bra.. Jag tittade och blev mest deprimerad, gillade inte klänningarna alls (det var då jag hade min släng av "kommer aldrig att hitta en klänning som passar mig..") Så, nej jag tycket inte de hade fina kläningar, men det beror väl på vad man gillar för typ. Det fanns iallafall inte speciellt mycket olika att välja på, utan jag upplevde kläningarna som rätt lika..

• rosalin

nån som vet hur länge det är stängt på stRemi. Börjar bli stressad över klänning nu...

• rosalin

vet inte, jag har inte förökt ringa. Hade bara för mig att nån sa att det var stängt nu.

• rosalin

Ser ni på lets dance tjejer? Lite ideer till valsen kanske

• rosalin

Mickes tös: hm, då kanske det är läge att ringa i nästa vecka för att boka en tid..
    Hur var semestern förresten?

• rosalin

Mickes Tös: vad härligt med snö. Jag går och längtar tills vi ska åka. men det är ett par veckor kvar..

toasmaster och sånt har vi inte frågat än.. bröllopet är fortfarande hemligt så det får vi ta tag i sen. Fast jag vet ju redan vem jag vill ha (hoppas att han ställer upp bara). Tärnor och sånt tror jag att vi struntar i. Vi blir inte så många gäster så jag vill helst att de ska fylla ut kyrkbänkaren

Folk som ska sjunga får bli kompisar, vi har minst två som är jätteuktiga så det har vi inte heller tagit i än.

Jag sitter med inbjudningarna nu. Vi ska beställa korten så det vore ju bra om det blir gjort nån gång. Det jobbiga med inbjudningarna är att då måste gästlistan spikas och där har vi lite problem med vilka i släckten som ska få vara med... Fastrar och mostrar på sambon sida som jag högst har sett två gånger under de fem årren vi varit tillsammans känns inte jättekul att ha med, men det är ju min åsikt.

• rosalin

attans, jag såg just att toastmastern ska stå med på inbjudan så att folk vet vart de ska vända sig med tal och sånt.. det förstör ju hela överraskningsgrejen ju

• rosalin

va är dte bröllopsmässa i tidaholm? Jag vill oxå!!

Glas kan man väl köpa jättebilligt på ikea ibland. Fast det kanske inte är så kul att köpa så mycket glas (vart ska man ha dem sedan liksom). Men annars tror jag att några har köpt vinglas för 1 kr/st och då är det väl billigare än att hyra. Fast det kan ju ha varit på nått erbjudande

• rosalin

hej hej
    oj vad jag är dålig på att titta in här. Hoppas att det går bra med allt planerande.

En fråga bara, ni som varit på StRemi och provat klänningar. Nån som har lite prisuppgifter på nån av klänningarna. (vill veta ung vilken prisklass det rör sig om) Ska dit och prova på tisdag och jag vill inte att jag ska få choken när jag står där och välja bort klänningar enbart för prisets skull

• rosalin

I huvudet har jag en budget på någonstanns 8-9000 kr. Men sen har jag väldigt svårt att hitta en klänning som jag verkligen gillar så jag tänkte att jag inte ska begränsa mig genom att säga min budget till dem. Men samtidigt är jag nog inte beredd att betala 12000 för en klänning.. svårt det där.

Tror du att man behöver ha några bilder med sig på vilka klänningar man gillar?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2