• Pärlhönan

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Nu har vi fått mer föslag till meny efter alla våra ideer.

Förrätter:
    * Svensk Meze: Sill- och färskpotatisbakelse, Västerbottenquiche, Cevichemarinerade kräftstjärtar
    * Löjromstoppad Bohusbakelse serveras med spisbröd samt rödlöksreduktion

Varmrätter:
    * Honungsglacerade lammracks med vitlöksfrästa grönsaker, potatisbakelse samt rosmarinsky
    * (alt lammstek med samma tillbehör)

* Chevregratinerat oxfilétorn med zuccini och paprika serverat med balsamicosky

Desserter:
    * Färska jordgubbar i basilikalag med gammaldags vaniljglass
    * Sorbettallrik med frukt- och bärsallad

Säger bara, längtar till provsmakningen

• Pärlhönan

Vi kommer också att hålla vigsel klockan 15.00. Vi fotar innan, men tar några sköna bilder efter.

• Pärlhönan

Ska ni fixa själva eller catering?

Thailand 08 skrev 2008-03-06 12:32:55 följande:

Här är det totalt hjärnsläpp!Har fixat inbjudnings kort till festen.Men har ingen aning om vad vi ska bjuda på!!!!Enkelt och smidigt för ca 30 pers...Bra förslag mottages gärna
  • Pärlhönan

Ok, all mat går ju att catera, så varför inte ta från lokala thairestaurangen? Så kör ni på thaibuffe.

Thailand 08 skrev 2008-03-06 12:54:16 följande:

Vet inte det heller!! Suck...Datum är bestämt till 19 april,så jag har ju lite tid att fundera
  • Pärlhönan

Hahaha, skulle ringa resebyrå o kika på bröllopsresa. Jag börja glatt prata om vora ideer o säljaren låter lite frågande tycker jag, men alla kan ju inte vara på alerten. Efter en stund säger hon -Du har nog kommit fel.
    Jag - Är jag inte på XX resebyrå?
    Hon - Näe, du har kommit till Willys!!

• Pärlhönan

Det var ju jättepinsamt!!! Speciellt eftersom jag malde på en stund om bröllopet o reseförslag, innan hon fick en syl i vädret.

Vågade faktiskt inte ringa resebyrån sen på ett par timmar, behövde hämta mig lite

• Pärlhönan

Om du vill bjuda på det, så är ju det inget konstigt att köra på smörgåstårta. Det är ju kalasgott.

Men visst det kan ju vara kul att bjuda på något lite häftigare om det är så du resoonerar.

Thailand 08 skrev 2008-03-07 07:58:00 följande:

Alltså det här med maten!! Min man vill att jag gör min smörgåstårta till vår fest härhemma,det blir i såfall 2 st stora på ungsplåtar.jag hade tänkt mej en buffe med lite småplock..ska han få som han vill eller? Sen blir det ju tårta till kaffet oxå..Smörgåstårtan är supergod och alla i min släkt älskar den,hans har inte haft tillfälle att smaka den än.Enkelt och smidigt,men jag vet inte riktigt...OJ vad långt det blev-ursäkta!
  • Pärlhönan

Det tycker jag

Thailand 08 skrev 2008-03-07 08:17:10 följande:

Så det är okej då? Då får han som han vill..smidigast för mej oxå,bara att garnera dom samma morgon och gästerna kommer inte förrän kl 19..
  • Pärlhönan

Ska över till Skövde o spana efter väska idag. Vart ska jag gå? Vill ha en liten kuvertväska av roligare slag.

Glitter, hm, ginatricot, bröllopsbutikerna.....

• Pärlhönan

Det är det jag inte vet.
    Finns ju någon uppe i commerces nya del. Den får jag gå till. Sen vet jag inte. Ingen skövdebo här??

Thailand 08 skrev 2008-03-07 09:52:04 följande:

Pärlhönan: finns det ingen affär med bara väskor?
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2