• Mickes tös

    Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    31 December 2008 - Ullrika

  • Mickes tös

    Vi gifter oss 15 och visst det kommer nog att bli ett tufft tidschema innan, men det är ju tiden tillsammans med gästerna och festen som jag tycker är viktigt att lägga tid på. Självklart är vigseln det viktigaste den dagen, men har jag bjudit in massa gäster vill jag hinna umgås med dem så mycket som möjligt. Vi ska fotas innan, men vi kommer välja en plats i närheten av kyrkan så att den transporten inte behöver ta så mycket tid... men det kommer att bli ett pusslande med tidschemat, men jag ser bara fram emot det

    brud 080808, välkommen hit

    Pärlhönan: Vad kul att ni fått ihop så många bra rätter, jag längtar själv till våran provsmakning på söndag...

  • Mickes tös

    det är ju eran fest och då får ni bjuda på det ni vill. Smörgåstårta är ju jättegott. Det blir säkert jättebra

  • Mickes tös

    usch, varför ska jag bli helt skakig när jag ska ringa något viktigt samtal?, ja ja nu var det över i vilket fall... Varför ska man lyckas pricka in mensen på bröllopsdagen? tur det går att förkjuta ...

  • Mickes tös

    för mig blir det nog Bh för klänningen kommer att sitta som en korsett upptill, samt som du säger att det skulle bli väldigt varmt med en korsett.

  • Mickes tös

    Jag vill inte heller ha några grejer, men ändå måste det väl läggas till något på önskelistan så de har nått att välja på typ...

    hmm, vi var på provsmakning igår och det gick så där. Maten var god inget snack om saken och de var jättetrevliga, men det blev alldeles för tungt, vi var helt slut efter huvudrätten, kände mer för att sova än att dansa, och så kan vi ju inte ha det, så nu blir det till att planera om lite, så det var tur att vi fick komma dit och provsmaka

  • Mickes tös

    ja vad ska man säga... intressant

  • Mickes tös

    jo då man tänker ju på planeringen nästan jämt men det händer inte så mycket just nu eftersom jag har två tentor inom en vecka... men mest aktuellt är att bestämma ny huvudrätt och en alternativ efterrätt samt ringar...

  • Mickes tös

    hjälp jag håller på att bli knäpp...
    Inom min utbildning har jag kommit i kontakt med världens otroliga miljöproblem, vilket gör att jag känner mig så fruktansvärt självisk för att jag lägger ner massa pengar och resurser på något som ligger helt utanför behovet för existens. det klart jag vet att jorden inte hänger på mitt bröllop, men det är verkligen oroväckande, och jag känner mig så dum när jag sitter och oroar mig över små detaljer...

  • Mickes tös

    hmm, njuta av att allt börjar bli klart? själv är det en hel del kvar... samtidigt som jag känner att jag inte riktigt har koll, lite läskigt... men men får nog bättre koll efter alla tentor är ur huvudet...

  • Mickes tös

    ja det är rätt onödigt att det snöar om det bara ska bli blask och smälta bort...

  • Mickes tös

    Birella: Grattis, synd på snön men du fick säckert en oförglömlig dag ändå

    Själv har jag haft tentaperiod och varit helt stressig och virrig ett tag, men då har sambon tagit tag i det hela och organiserat en lista på vad som är kvar och göra, och för första gången har han kommit fram till att det faktiskt närmar sig och att det är mycket kvar att göra, så nu sätter vi fart

  • Mickes tös

    åh jag måste berätta om ett roligt sammanträffande, vi har ju börjat känna att det närmar sig nu och därmed börjat fundera över präst och så, så jag skrev ett inlägg i präst-tråden för att kolla hur det brukar gå till med vem som tar kontakt o.s.v. fick ett snabbt svar om att prästen skulle ta kontakt så jag skrev att okej då är det bara att vänta...
    Senare samma kväll ringde sambons mobil och det var prästen...
    Det kändes bara så lustigt, men nu har vi bokat möte med honom så det känns bra...

  • Mickes tös

    Har inte bestämt tårtsmaker än men vi vill ha något somrigt och inte allt för sött, funderar på fläder, krusbär eller rabarber...

  • Mickes tös

    för mig blir det klänning från st remi, frisyr hos hårmetropolen i skara, make up från en kompis som är duktig hon skulle ta 300:-, blommor är inte bestämt än, ev. floristhörnan. Som fotograf ska vi ha Carla från Atelje Carla i Skara.

  • Mickes tös

    citronita: Jag tycker att det känns bra med Carla, vi har fått en prisuppgift på 2500:- för obegränsad fototid och inkluderat 10 bilder. Vi kommer att ta foto både i studio och ute. För ytterligare en tusenlapp får man ett album, men jag fastnade inte för det... tror sedan att det var 75:-/bild 10x15 och 200:-/bild A4... eventuellt kan hon ha höjt lite för hon pratade om det när vi var där och boka...

  • Mickes tös

    Jag försöker också få lite fart på besluten nu, det finns så mycket färdiga idéer men nästan inga beslut.
    Men nu så...
    Imorgon ska vi iväg och prova kläder till m2b och så ska jag se till att få låna tiara och slöja så jag kan gå till frissan och diskutera detaljer om frisyren och även bestämma vilken tid jag ska komma.
    Sedan så ska vi iväg och prova nya rätter på måndag, hoppas stenhårt på att vi hittar något som blir bra, skulle vara så skönt att få bocka av den punkten.
    Oj nu höll jag på att glömma vi ska boka resa på lördag och kolla ett tredje ställe för ringarna, och med det sedan bestämma och beställa ringar.
    Ja och så håller vi på och kollar upp serveringspersonal och sorterar låtar, och så dansade vi vals i söndags (puh vad svårt det är).
    Sist men inte minst så ska vi träffa prästen den 14 så vi skrev på blanketterna om hinderprövning och namnbyte igår för att skicka in dem så snart som möjligt...
    det var nog allt för nu

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2