Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2
nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
Länk till den gamla tråden
www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html
nu stände de så jag öppnar en ny, hoppas alla hittar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-31 00:04
Länk till den gamla tråden
www.brollopstorget.se/Forum-5-56/m2535392.html
Vi har ju nästan ett år kvar tills vi ska gifta oss så vi har inte kommit så lång som till att planera maten.
ja det blir nog ett par förrätter, ett par ev. tre huvudrätter och ett par efterrätter
Vi provade mat i förra veckan (från Köttex). Förrätt kommer bli toast skagen (finns en historia bakom det...) men jag gillade inte riktigt deras räkröra, jag tror dock att de kan laga efter annat recept om jag bara hittar något bra. Till varmrätt provade vi dels hjortsteken och dels helstekt oxfilé. Båda var goda, får se vilken det blir så småningom. Är ju ingen panik att välja. Har hittat ett toppenbra vin till förrätten, var inte lika nöjd med huvudrättsvinerna vi provade. Efterrätt blir vaniljpannacotta med hallon, i glas. Hittade ett bra dessertvin till också...
I fredags var jag också på Gitas tårtor och pratade bröllopstårta... Nu ska jag bara kolla litet mer om hur jag vill ha den dekorerad.
Ja när det gäller tårtan är ju utseendet nästan lika viktigt som smaken...
Jag tycker att upplägget av maten är ALLT. Har själv jobbat inom restaurang och man äter ju med ögonen, det är ju det som ger den lite "exklusivare" känslan. Poängterade detta flera ggr om. Hade jag inte brytt mig om det hade vi nog kört på buffè tack vare priset, men man gifter sig ju bara en gång och då ska det både vara fint, vackert, och gott!
Har lite ledig tid i veckan, vad ska jag göra då?
* Ska gå förbi tryckeriet o hämta kuverten så att jag kan börja skriva adresser på dem
*Vi ska provsmaka tårtor hos HJo-Anna
*kolla upp lite med snygg bil
men sen då....
Mums med tårtorna. =)
du får sätta dig ner och kolla vilka punkter du har kvar på din planeringslista (och om du inte har en sådan kanske du ska strukturera upp en), eller så kan du bara sätta dig ner och njuta, ta ett bad eller läsa en bra bok och se till att känna att allt är under kontroll och bara få ta det lungt, det skulle jag behöva i alla fall, men det har jag inte tid med om jag ska känna att jag gör rätt för mig i skolan.
Hmm vad jag svamlar, nej men det är lite svårt att råda när man inte riktigt vet vad du har gjort och inte...
Prioriteringslistan finns men följs inte slaviskt
Kyrka
präst
fotograf
festlokal
Band
inbjudningskort (på tryckeriet)
Börjat med festprogram
Klänning
Catering
Frisör
Bestämt solosånger