• Pärlhönan

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Gott med tårta. Själv har jag nu bytt brudklänning o det känns så bra Ska nu bara sälja min första garamajklänning, känns ju lite lustigt att ha två klänningar

• Pärlhönan

Ja´vet, redan nr 2
    Hur mycket jag än gillade den första, så var det den jag har nu som jag hela tiden gick o tänkte på, var även den första klänningen som jag provade.
    Fösta vet jag faktiskt inte namnet på, men den hade som lite "tyll" (eller något annat tunt tyg) uppe vid "bröstkanten" tille som camelissa men sedan gick det över i en spets som ligger över magen lite veckad o sedan kommer tyllen ner igen så det ligger lite oregelbundet ner över höften. Rörig förklaring jag vet

nu har jag anais, slät med knappar hela vägen ner på släpet tråkig bild på hemsidan men kalasfin o SKÖN på, funderar på att ha ett sidenband i midjan.

Är så glad
    Mickes tös skrev 2008-02-06 17:58:20 följande:

oj då är du redan inne på din andra nej skämt åsido, så länge det känns bra så är det väl toppen att du kom på det i det här skedet.Vad var det för någon du hade och vilken modell är den nya?
  • Pärlhönan

Spännande

Mickes tös skrev 2008-02-06 19:00:48 följande:

aha, ja jag har nog också bestämt mig, tror jag, om jag inte kan hitta en billigare. tyvärr har jag inget namn på min men det är en benjamin roberts, men jag har inte hittat den på deras hemsida...
  • Pärlhönan

Måste bara tipsa om ni letar efter lite roligare tärnklänningar än de som är i bröllopsbutikerna i skövde att ta ett kik på primadonna i Falköping. Var jätteroligt där o bra priser. Finns allt från gala o glitter till slät o enkel.

Hennes hemsida var inte klar men man når henne på
    0515-12778 Primadonna (Maria)

• Pärlhönan

Vi ska bara korre läsa våra inbjudningskort, så går de i tryck o blir kalas nästa vecka. DAgs att börja leta fram adresser till alla. Så att det bara blir att skicka dem.

Mickes tös skrev 2008-02-08 08:12:40 följande:

Händer det något nytt på fronten? själv har jag försökt att plugga lite så det har inte hänt något speciellt egentligen, men det känns som det närmar sig...
  • Pärlhönan

snyggare än vihar tänkt. Först ville jag handskriva men det kommer att ta för lång tid. Så nu blir det klisteretiketter

Mickes tös skrev 2008-02-08 16:53:17 följande:

aha, ja vi skrev ut våra adresser på skrivarn direkt på kuverten mycket smidigt, fast vi använde ju helt vanlig kuvert, använder man lite finare blir det nog snyggare att skriva själv...
  • Pärlhönan

Får jag korten på tisdag i veckan kan jag dock tänka mig att handskriva dem. Det är ju såååå mycket roligare o finare.

• Pärlhönan

Vad står det på menyn då? *nyfiken*

Marsaphir Marlean skrev 2008-02-09 11:10:32 följande:

I veckan beställde vi vår egenskapade meny hos caterern. Han blev så impad att han frågade vilken dam eller mattidning vi snott den menyn ifrån! Hehe, men faktum är att vi satte oss ned med ett tomt papper och bråkade tills vi kom överrens om vad vi ville ha. Men vi tror det blir jättebra, vi ändrade bara varmrättens råstekta potatis mot en gyllengul potatiskaka som kommer kännas lite mer exklusiv. Idag ska jag beställa min brudklänning ifrån 1koo.com Jag är jättenervös inför det. =)
  • Pärlhönan

Herregud vad gott!

Vår har fortfarande preliminär
    förrätt
    ev. sillbakelse (eftersom det är helgen för midsommar)

Varmrätt

Lamm eller så oxfilé med blandsvampsås, potatisbakelse o varma primörer.

Dessert
    vaniljpannacotta (precis i botten på ett glas) med jordgubb o basilikasallad på.

• Pärlhönan

Nopp, det tycker inte jag heller

Mickes tös skrev 2008-02-09 17:42:21 följande:

det lät inte helt fel det heller
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2