• Pärlhönan

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2

Olja. Myrraolja är det bästa men vanlig fungerar också. Bara att smöja in så att nagelplattan suger åt sig. (Därför ska man absolut inte använda removers med olja i eftersom nageln då suger till sig oljan som vanligt men nu följer remover också med.)

Sen har jag upptäckt ett bra lack från trind. Nail repair heter det. Fungerar skitbra o sitter kalas. Är tom bra att använda till fransk manikyr (obs en mycket natrulig sådan), då det är svagt färgat, men lämnar inga ränder.

Mickes tös skrev 2008-02-09 17:48:59 följande:

vilken tur :-P, hade ju varit jobbigt om du känt att din egen meny inte passade...till nått helt annat är det någon som har något bra tips för hur man får snygga naglar, mina blir lätt mjuka och viker sig
  • Pärlhönan

Har lite ledig tid i veckan, vad ska jag göra då?
    * Ska gå förbi tryckeriet o hämta kuverten så att jag kan börja skriva adresser på dem
    *Vi ska provsmaka tårtor hos HJo-Anna
    *kolla upp lite med snygg bil

men sen då....

• Pärlhönan

Prioriteringslistan finns men följs inte slaviskt
    Kyrka
    präst
    fotograf
    festlokal
    Band
    inbjudningskort (på tryckeriet)
    Börjat med festprogram
    Klänning
    Catering
    Frisör
    Bestämt solosånger

Detta är klart/fixat, men jag vill ju göra något i veckan
    KAnske ska kolla av lite med toastmadamerna. De kanske har någon fundering

Mickes tös skrev 2008-02-10 23:32:47 följande:

du får sätta dig ner och kolla vilka punkter du har kvar på din planeringslista (och om du inte har en sådan kanske du ska strukturera upp en), eller så kan du bara sätta dig ner och njuta, ta ett bad eller läsa en bra bok och se till att känna att allt är under kontroll och bara få ta det lungt, det skulle jag behöva i alla fall, men det har jag inte tid med om jag ska känna att jag gör rätt för mig i skolan.Hmm vad jag svamlar, nej men det är lite svårt att råda när man inte riktigt vet vad du har gjort och inte...
  • Pärlhönan

Näe psalmerna har jag ju inte kikat på, bordsdekorationen har jag ideer på hur det ska se ut.

Får nog ta o plocka fram psamboken. Vill ha en vänlig grönska men vad mer....

Mickes tös skrev 2008-02-11 12:25:23 följande:

Har du kollat ut psalmer? Det kunde ju vara roligt annars, eller hur är det med dekorering/dukning, kunde ju vara något att skissa på...
  • Pärlhönan

Får ta o kika lite. Finns ju en hel del att välja på

• Pärlhönan

Blir två ( ) vita 3-våningstårtor men choklad och vad vi nu kan bestämma oss för mer för smak (provsmakningen fortsätter här hemma nu ) Det ska bli någon rosa detlj på också blommor eller något. Men grundform o allt sånt är bestämt.

• Pärlhönan

Blir från hjo-anna. Hur trevlig som helst, berätta vad som kunde göras o inte, provsmakning (hon hade även gjort så vi kunde ta med hem o fortsätta provsmaka m.m).

• Pärlhönan

Japp, är just nu sprudlande glad

• Pärlhönan

Ja, den måste vi också ta tag i.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg) del 2