Hjälp med mitt färgtema!
Vill ha följande färger på mitt bröllop;
Champagne, Beige, Guld, Rosa och Brunt.
Funkar detta ihop på sommaren eller är man tråkig då?
Vill ha följande färger på mitt bröllop;
Champagne, Beige, Guld, Rosa och Brunt.
Funkar detta ihop på sommaren eller är man tråkig då?
Det funkar väl även på sommaren men jag skulle rekomendera att du valde två eller tre "huvud" färger. Det blir lätt att man spånar iväg och det blir olika nyansere osv Om man har många färger från början blir det gärna ett myller av färger så man inte kan se att det är ett genomgående färgtema.
Låter jättefint och är lite som jag också har tänkt mig. Själv så _föredrar_ jag att det inte är helt uppenbart vilket färgtema man har och att man inte håller sig stenhårt till det med varenda detalj, det ser så ansträngt och konstlat ut. Det är vad jag brukar säga till mina kunder när de frågar om inredning, för jag tycker det är lite samma sak. Det är lätt att tro att man är rätt ute när man anstränger sig för att skapa ett genomtänkt och matchat intryck, men i själva verket kan det tyvärr slå över i smaklöshet om man är alltför "duktig"! Precis som med heminredning så ska ju färgtemat till ett bröllop bilda en snygg inramning/bakgrund till någonting annat - inte vara huvudnumret.
Kör på det du gillar, och lycka till!
Oooo, jag gör tvärtom! Går in stenhårt för mitt färgtema - rosa, vitt och brunt. Kommer inte vara någon som helst tvekan om vilka färger jag har valt
Självklart tycker jag att man ska köra på det man gillar.
blivandefrularsed,
Åh, hoppas inte mitt inlägg verkar nedlåtande mot alla som är konsekventa med sitt tema. Det krävs rätt mycket för att det ska bli overkill när det gäller bröllop!
misstrixie
ingen fara! Vet att jag inte är nån hejjare på inredning och dekorationsfixande men jag vill inget hellre än att ha dom färgerna och att dom ska vara överallt så jag hoppas det blir bra =)Och dessutom har jag beslutsångest för typ allt i livet så det gör besluten lättare när jag vet vilken färg jag ska ha på allt...
Tycker det låter finfint, ska själva ha rosa, brunt och guld
blivandefrularsed,
Då kommer det säkert bli toppen! Jag reagerar mest när jag märker att en del låser sig så mycket vid sina teman att de blir rädda att ha med saker som de egentligen gillar, bara för att det inte har exakt samma nyans som sidenrosetten på toastmasterklockan eller vad det nu kan vara. Det är synd om man låter sig begränsas av sitt tema istället för att mer använda det som en utgångspunkt. Jag tycker att personligt alla gånger är charmigare än perfektion! Men kan man kombinera båda, så är det ju kanon. Är säker på att ert tema kommer att bli jättebra!