Vad ska finnas med i ett festprogram?
Har försökt söka på gamla inlägg men hittar faktiskt inga bta svar där.. Hur har ni gjort?
Har försökt söka på gamla inlägg men hittar faktiskt inga bta svar där.. Hur har ni gjort?
Presentation av brudparet, hur man träffades och så, tror vi ska intervjua varandra eller så får värdparet göra d....
Presentation av gäster, vad dom har för realation till brudparet och nån rolig info...
Bordsplacering
Meny
Lite pyssel
Ja, d e väl det som vi ska ha, finns säkert mer....
Okej, det var nog lite mer än vad vi räknat med. Vi står mellan att inte ha något festprogram alls till att bara ha presentation utav gästerna..
Ja, sån var jag/vi med...men tänkte d kan vara ett litet minne eftersom vi inte kommer ge dom nån liten gåva som många andra gör...plus man har nåt och göra på dagarna/kvällarna/helgerna nu när alla högtider är över...
det går helt utmärkt tycker jag och göra en liten presentation av alla så man lättare kanske kan få igång lite samtalsämnen och så...
Vi gjorde det enkelt men vackert; vi hade en lite längre presentation med nagon anekdot och bild pa varje person, eftersom väldigt fa hade träffats tidigare. Utöver det hade vi bara menyn, bordsplacering och en tidslinje där vi prickat in vid vilket tillfälle i livet vi träffat alla gäster.
Det blev väldigt uppskattat och alla tog med sig dem hem.
vi ska ha:
meny
bordsplacering
info om alla gäster
allsånger
Ett festprogram kan se ut precis HUR SOM HELST! (Och man behöver inte ens ha festprogram om man inte vill).
Vårt festprogram ska endast innehålla:
Meny
Gästpresentation (ca 3-4 rader om varje gäst)
Bordsplacering
Vi hoppar över allsångerna.
Det är bara att göra så som du själv tycker bli bra! Jag tänkte lite utifrån mig själv och vad jag uppskattat i häften på bröllop! Så det vi hade i vårt var:
* Meny
* Bordsplacering
* Presentation av gäster (tog typ halva häftet)
* Lite gamla bilder på oss som små och från början av vårt förhållande med lite citat av sms som min man skickat till mig som jag skrivit ner och sparat, och lite citat från min dagbok från när vi precis blivit ett par.
* Ett korsord om gästerna, för att få dem att prata lite med varandra (tog 20 gäster och skrev typ "Vem gjorde detta..." så får de prata med sina grannar för att tillsammans lösa det då inte alla känner alla)
* Ett "Visste du att..." om bröllop förr i tiden, då vi hade historiskt tema på bröllopet :)
* En sida med TACK till alla som gjort saker på bröllopet!
Hur får ni in bordsplaceringen i festprogrammet? Jag är inte direkt vass på data (kan mest word). Ritar ni upp borden och drar pilar till varje plats och skriver om personerna eller hur sjutton gör man? Eller skiver man typ; Bord 1, Bord 2 osv och sen "längst upp till vänster vid bord 1 sitter bla bla bla".. svamlar jag eller förstår nån vad jag menar?=)
Vi ska ha ett E-format bord så jag todg en bild av ett sådant och la in nummer på alla platser i paint. sedan skriver jag namnen i en nummerlista
Mja jag hade ju det lite enkelt, eftersom vi bara var 31 pa 4 runda bord. Sa jag ritade helt enkelt upp borden och skrev namn pa rätt plats.