• kalaskarin2

Små lådor till chokladpraliner

Jag och sambon älskar att pyssla och har gjort chokladpraliner i fina lådor till släkt och vänner nu över jul. Vi hade en idé om att göra liknande som "favours" till våra gäster på bröllopet att lägga vid respektive plats. Har kollat runt lite på små askar men har inte lust att betala 10 kr styck, blir rätt dyrt till 100 gäster.

Har något tips på billiga små askar, att rymma ca 4 praliner, eller mallar på egna askar att tillverka själv?

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Små lådor till chokladpraliner
  • Callelin

Vi ska ha dessa med små praliner i, ska även fungera som placeringskortshållare, dom kostar 7:-/st:
    www.romance.se/images/products/sweden/B163P.jpg

på samma ställe finns även dessa, även dom 7:-/st:
    www.romance.se/images/products/sweden/B174.jpg
    www.romance.se/images/products/sweden/B167P.jpg

och dessa för 5:-/st
    www.romance.se/images/products/sweden/B176.jpg

Sen finns det väldigt söta på www.kortdesign.se för 7.40:-/st
    kortdesign.se/bilder/produkter/105_stor.jpg

samt en billigare variant av de vi ska ha för 6:-/st
    kortdesign.se/default.aspx&action=ShowPrice&command=10001

• Blondie77

Jag har köpt organzapåsar till mitt bröllop att ha praliner i, det finns en uppsjö med mönster och färger och på tradera kan du fynda dom för ca 1 kr styck!

• hjartan

På brud och bröllop kan du kolla under Gör-det-själv. Där finns mall till en sorts ask. Jag kommer själv att använda den.

• Lövings

Gör egna och köp endast chokladen.
    Att göra askar är inte svårt.
    JAg har utformat min själv på word

• kalaskarin2

Jag orkade inte göra 100 askar utan har faktsikt beställt från brittiska e-bay, jättefina duo-askar inte alls dyrt, vi skall göra pralinerna istället, en i vit choklad och en i mörk, med våra initialer på...

Svar på tråden Små lådor till chokladpraliner