• Klara bara

Snälla behöver all hjälp jag kan få

Alltså, jag vet inte alls vad jag ska göra eller vem jag ska vända mig till.
    Jag vet att min pojkvän inte vill förlova sig och jag har accepterat de. (han vill förlova sig lite senare i livet) Men nu har jag funderat på om jag ska köpa en ring till honom, inte som en förlovningsring utan som en kärleksring bara för att jag älskar honom så mkt som jag gör. Frågan är bara om jag köper en ring för kanske 300-400 hundra hur ska ja då veta att ringen passar honom? Har aldrig fattat hur folk kan gå ner på knä o fria när dom inte ens vet om ringen passar dom. Jag vet, de kanske är jätte töntigt men hur funkar de, hur vet jag måttet på hans fingrar, vill ju liksom att ringen ska passa o inte vara för stor eller för liten. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Snälla behöver all hjälp jag kan få
  • Trisen

Ja det är bara att chansa på nån standard storlek. Beskriv hans kroppsstorlek så brukar försäljarna veta ganska bra. Håll honom i handen och se lite hur stort hans finger är jämfört med ditt. Sedan köper du en ring och om den inte passar så går den ju alltid att förminska eller förstora lite...

• fröken kantarell

Prova att knyt ett snöre runt hans finger när han sover sen när du tar av det så har du ju storleken, ta med det till butiken och be dom mäta.. Prova på dig själv först så du vet hur du ska göra....
    Lycka till

• Liinda_e

jag tycker det låter lite som om du försöker få han att förlova sej iaf fasten han inte ville och men kallar det kärleksring ist.....

• Misery

hade jag vari han hade jag tagit det som att du försöker lura på mig en förlovning ändå.

• Skottdagen2008

Håller med tidigare talare jag tror du försöker lura på honom en förlovning. Varför är det viktigt för dig att han har en ring, bjud ut honom på en middag och nut istället. han vill ju vänta säger han ju.

• Anti

Man kan prata med guldsmeden och köpa ringen på öppet köp så man kan byta den inom visst antal dagar om den inte passar. Eller låna en ring av honom om han har någon och mät storleken. Men som sagt, vill han inte förlova sig så kanske du får acceptera det.

• Klara bara

Fast det är ju inte det som är grejen, tror inte ni förstår...
    Jag vill absolut inte tvinga på¨honom en ring. Jag menar jag har ju fått smycken av han i pressent o i julklappa osv. Tror ni då han vill förlova sig med mig, nej, de e bara för kärlek!

• Misery

vadå "bara för kärlek" ?

Klara bara skrev 2008-01-06 15:08:20 följande:

Fast det är ju inte det som är grejen, tror inte ni förstår...Jag vill absolut inte tvinga på¨honom en ring. Jag menar jag har ju fått smycken av han i pressent o i julklappa osv. Tror ni då han vill förlova sig med mig, nej, de e bara för kärlek!
  • Lady o Lufsen

Men herregud...att köpa en ring (eller annat smycke) behöver väl inte betyda något mer än en gåva...och det är väl upp till killen i fråga att bli obekväm eller inte... inte behöver väl vi mästra över det?

Om du vill köpa din kille en ring så GÖR det!
    Om DU inte tror att han kommer att ana eventuella baktankar så finns det inget att frukta!!

Hur du ska göra för att komma över hans ringstorlek? Hmmm...har han kanske en annan ring du kan ta med o mäta?

• Lady o Lufsen

...en förlovning är något mer än att ta på sig en ring man har fått i gåva...annars så skulle var och varannan vara potentiellt förlovade.

• malous

Kan du inte lura på honom någon av dina ringar på ngt skämtsamt sätt så du kan jämföra med dem?

• Lady o Lufsen

Har du lyckats mäta hans finger än..?

Svar på tråden Snälla behöver all hjälp jag kan få