• orangegirl

Alla hjärtans dag-tips!

Snart är det Alla hjärtans dag igen! Jag vet att jag är tidigt ute, men är man galet nykär som jag vill man ju hitta på något speciellt den dagen...

Vi kan väl börja planera lite lätt för den dagen och ge varandra tips??

Själv funderar jag på att slå ihop dagen med min älsklings födelsedag och fira alltihop dagen efter dvs den 15/2. Funderar på allt möjligt, såsom middag, spa, chokladprovning, skattjakt mm mm...

Kram!

• Svar på tråden Alla hjärtans dag-tips!
  • Nikajo

Här hänger jag gärna med. Tips emottages. Vi firar vår tvåårsdag ihop 18/2, så det skall bli extra festligt tänkte jag. Vi skall dessutom skicka våra inbjudningar så dom är framme på alla hjärtans dag!

• lillaj

Alla hjärtans dag gillar jag starkt, kanske mest för att den dagen förlovade vi oss 2oo4 i Köpenhamn!!

Vi har varje år hittat på något mysigt både före och efter det att vi förlovade oss. Antingen har vi gått på lyxrestaurang och ätit gott eller så har vi åkt tillbaks till Köpenhamn och den plats där vi förlovade oss, bott på hotell och skämt bort varandra lite eller så något mysigt hemma. I år blir det lite annorlunda, vi har en liten son på 8 månader då så vi kommer för första gången ha barnvakt för att göra något mysigt bara han och jag och i kommer gå ut och äta på en restaurang i hemstaden. Inget avancerat i år alltså men mysigt ändå! ska köpa lite fin choklad och kanske en flaska gott vin eller champagne till senare på kvällen!

Tar även del av tipsen som kan dyka upp i denna intressanta länk!

Detfinns otroligt mycket man kan göra, skattjakt är ju mysigt och en bra idé!

• Mirri

Vi kommer skicka ut våra inbjudningar till alla hjärtans dag är det tänkt

• lillaj

vi ska också skicka våra bröllopsinbjudningar till alla hjärtans dag!!

• orangegirl

Tjejer!

Nu har jag kollat det här med chokladprovning till min lilla överraskningsdag till mannen, men va tusan, 250 er pers och så måste man vara minst 6 pers. Det gjorde att idén föll.... Nu tänkte jag att jag ska köpa chokladfondue och lite gott vin och frukter till... vad tror ni om det?

Är det någon som provat chokladfondue? Vilken "smak" är god? Finns ju flera olika har jag sett.

• orangegirl

ojså, vilken puss som hoppade in!!! Men ni får väl den då!!

• gustafmatilda

Jag ÄLSKAR choklarfondue!!

Brukar smälta måde mörk och ljus choklad, men det slutar med att jag nästan bara äter av den mörka ;) Om du menar choklad med smak så har jag inte testat det, men jag kan tänka mig att den med apelsinmak är riktigt god...

Sen jordgubbar, nektarinbitar, melonbitar, vindruvor, banan, päron, äpple, kiwi... Det mesta är gott att doppa! Jag har inte testat men det kan nog vara gott med en skåla nötter brevid som man doppar i - man kan ju inte sätta gaffeln i den så man får lägga den på en sked och doppa, eller nåt.

Lycka till! Funderar på att göra samma sak till min karl nu när han fyller år om en vecka! =)

• Knopan

Laga hans favoritmat (eller nåt nytt spännande) är en ide´
    Här är det så att det är jag som lagar all mat 7 dagar/veckan till mina båda killar,så då gäller det ju att komma på nån ny maträtt varje gång det är nåt speciellt.

Gör en trerätters...nån enkel förrätt,sen nån mumsig varmrätt och nån ännu mumsigare efterrätt. Duka med jättemånga ljus (i hela rummet),så blir det romantiskt.
    Jag brukar överraska min m2b och stå i köket när han kommer hem iförd endast ett par sexy heals Mkt uppskattat!

Sen kan man t ex bygga en koja under matbordet,göra mysigt. Total överraskning och oväntat

• orangegirl

Åhh, vad bra, då ska jag nog köra på chokladfondue. Först ska han få ett pusselkort där han får info om vad han ska göra härnäst... sen gäller det att hitta på liet roliga saker...

Vad hade ni gjort?

• hannapanna2008

Vi ska oxå skicka ut våra kort till alla hjärtans dag!

• orangegirl

Någon mer som har börjat fundera på den här dagen?
    vad hittar ni på?

• Thailand 08

Den dagen har jag planerat ända sen augusti eftersom vi ska gifta oss då!

• bruud08

Vad tänker ni göra? (ni som inte tänker gifta er denna dag)

• bruud08

Vi skall titta på film och äta gott

Svar på tråden Alla hjärtans dag-tips!