• Angeliuqe

Förvirrad och osäker:)

Har sån beslutsångest när det gälle tärna/toastmadame/master grejen!
    Vill fråga min kusin om hon vill vara tärna eller madame (men hon ska ha sitt andra barn ca två månader innan mitt bröllop)
    Sen vill jag även att min barndomsvän ska vara inblandad, typ som tärna eller madame hon oxå.

Min m2b ska fråga min kusins man om han vill vara bestman.
    Är det konstig och ha en tärna och bestman som är gifta? (vem tar hand om deras barn osv)

Min första tanke var kusin - tärna och kompis - toastmadame
    och bestman även toastmaster?
    Låter det krångligt?

Är väldigt tacksam för alla svar/tips/råd som finns!
    //Angelica

• Svar på tråden Förvirrad och osäker:)
  • Fejs

Jag tycker inte det är konstigt att ha någon tärna som är gift. Det ska vara den som står dig närmast och som du vill ha. Kanske är bättre att fråga din kusin att vara tärna så behöver hon bara kocentrera sig som mest i kyrkan, då kanske de kan ha barnvakt så inte barnet skriker efter mamma i kyrkan och hon blir distraherad? Kanske någon från ditt jobb el någon som inte ska med på bröllopet kan ställa upp?
    Jag tycker att din barndomsvän skulle passa upperligt till toastmadame, hon känner er (dig i alla fall) väl.
    Det är inte heller fel att ha bestman som toatmaster heller, men man kan ha bara en toastmadame om man vill också. Vi funderar på att bara ha en toastmaster.

• MyStyle

Det låter absolut inte krångligt. Jag tycker du ska välja som du vill, det är DITT bröllop. Även om din kusin ska ha barn så kan du ju fråga henne, så får hon själv avgöra om hon orkar eller om hon tycker det är för jobbigt. Hade jag varit i din kusins sits hade jag nog föredragit att bli tillfrågad så jag själv kunde avgöra. Man kanske ska se till att göra klart för henne att hon inte ska känna sig tvingad men att hon var den första du tänkte på. Eller nåt sånt...
    Att de är gifta gör inget, anser jag i alla fall. Så här ser mitt brudfölje ut. 3 tärnor (min syster,kusin,svägerska) 2 bestmen (svåger+ man till min syster och min bror gift med svägerskan som e min tärna) Dessutom är min bror som oxå är bestman även toastmaster. Ojojoj, vad det blev klyddigt! Hoppas du hängde med Det jag försöker säga är att det finns inga rätt och fel, det är helt upp till er vad ni väljer. Hoppas jag kunnat hjälpa dig. Lycka till!

• Angeliuqe

Tack! Känns mycket bättre nu när man har fått "klartecken"...hihi:)
    Tusen tack för hjälpen! Kram

Svar på tråden Förvirrad och osäker:)