• Knopan

Amma med silikonbröst?!

Hej hopp!

Är det nån som har erfarenhet av att ha ammat med silikonbröst? Har det funkat bra? Hur har dom sett ut efteråt? (Jag har "vanlig" silikon bakom bröstmuskeln.)

• Svar på tråden Amma med silikonbröst?!
  • GME76   080802

Inte själv men en kompis har ammat 2 barn alldeles utmärkt. Ingen skillnad för henne .

• GME76   080802

Har inte kollat in dom efteråt dock .

• Knopan

GME76 080802 skrev 2008-01-05 22:32:32 följande:

Har inte kollat in dom efteråt dock .
    Ha ha...please do so and get back to me

Det är ju högintressant och veta hur de ser ut efteråt...!
  • friis

Jag opererade mina bröst för ungefär fyra år sedan och fick mitt andra barn för 2,5 år sen. Det gick precis lika bra att amma honom som vårt första barn. Ingen skillnad alls!
    Nu för tiden lägger man ju inläggen under bröstmusklerna, man "skär inte av något" längre.
    (OT; Jag har koksaltlösning i mina).

• friis

De KANSKE har sjunkit ner något efter amningen, men det är jag inte säker på. Tycker hela kroppen förändras så efter att man fött barn.

• Knopan
    friis skrev 2008-01-05 22:40:48 följande:
    De KANSKE har sjunkit ner något efter amningen, men det är jag inte säker på. Tycker hela kroppen förändras så efter att man fött barn.
    ¨
    så sant,så sant! mitt första barn är fem nu så honom ammade jag ju utan silikon i tuttarna. får hoppas att det inte blir nån radiakal förändring på tuttfronten
  • friis

Nej , lycka till!
    Själv funderar jag på att "dra upp dem" om några år.
    Eller byta till geléhallon..

• Knopan
    friis skrev 2008-01-05 22:51:25 följande:
    Nej , lycka till!Själv funderar jag på att "dra upp dem" om några år.Eller byta till geléhallon..
    Men blir det inte ett sånt där monsterstort ankar-ärr om man lyfter dom?
  • friis

Har ingen aning. Har inte kollat upp det så noga än, men det lät ju inte så lockande... Då kanske det är bättre att "bara" byta inlägg?

• Knopan
    friis skrev 2008-01-06 10:45:51 följande:
    Har ingen aning. Har inte kollat upp det så noga än, men det lät ju inte så lockande... Då kanske det är bättre att "bara" byta inlägg?
    Ja,det kan hända att det är olika,men jag har fått för mig att det blir ett sånt där ankar-ärr. Så jag skulle nog föredra att byta inlägg istället
  • Nikajo

Hej! Jag har ammat mitt andra barn med silikon som sitter bakom bröstmuskeln. Inga problem. Dom är lika fina och fasta än!

• Knopan
    Nikajo skrev 2008-01-06 16:47:44 följande:
    Hej! Jag har ammat mitt andra barn med silikon som sitter bakom bröstmuskeln. Inga problem. Dom är lika fina och fasta än!
    Låter bra,låter bra! Då får jag hoppas att detsamma gäller även mig då
  • Nikajo

Tror jag säkert!

Knopan skrev 2008-01-06 17:56:26 följande:
    Låter bra,låter bra! Då får jag hoppas att detsamma gäller även mig då
Svar på tråden Amma med silikonbröst?!