Inlägg från: brud080419 |Visa alla inlägg
  • brud080419

Nytt efternamn...

Nu måste jag hoppa in med en fråga, som inte rör ts, men diskussionerna i tråden, hoppas det går bra..

Det skrevs tidigare att om man tar ett efternamn som mellannamn kan inte ens barn få det namnet. Jag o min blivande ska gå runt reglerna så att vi båda har mitt namn som mellannamn och hans namn som efternamn, vilket vår dotter också redan har. Om vi får ett till barn, skulle det barnet då inte kunna ha båda namnen, utan bara vårt efternamn? Verkar ju helt sjukt i såna fall!

• brud080419
    Nessan skrev 2008-02-20 22:49:43 följande:
    Egentligen är det ju inte helt sjuk. Reglerna är inte skrivna så att det ska gå att göra som ni gör - egentligen. Det är ju bara ett kryphål och därför är inte reglerna om mellannamn för barn anpassade för att det ska fungera att överföra det om föräldrarna redan har ett gemensam efternamn.
    Jo visserligen, fast säg att jag hade behållt mitt namn som mellannamn, tagit makens namn och velat att båda mina barn även skulle ha mitt namn, det tycker jag inte är nåt konstigt, men det är ju inte möjligt då heller..
  • brud080419

Nej vad tråkigt att det var så! Så då blir det till att välja mellan era i alla fall då.. Eller ta ett helt nytt...

• brud080419

Jag tycker Tranberg låter fint! Tycker det passar med era förnamn också!

Svar på tråden Nytt efternamn...