• Aug 08

Näbb på 1,5 år?

Hej,

tror ni att man kan ha en näbb på 1,5 år eller är hon för liten?

Hon är bara 11 månader idag, så jag har svårt att veta om hon klarar av det eller ej. Tanken är isåfall att hon och hennes storasyster på 5 år håller varandra i handen när de går först in i kyrkan.

Vilka åldrar har era näbbar haft och hur har det fungerat?

Tacksam för svar och synpunkter!!!

• Svar på tråden Näbb på 1,5 år?
  • avil

beror på barnen. Min son hade i alla fall INTE fixat att gå i kyrkan....då han var 1,5 år!!
    Dottern däremot hade säkert fixat det galant!

• Strawberryhoney

När min bror gifte sej 95 var deras son som då just börjat tulta omkring näbb. Han stod stilla hela tiden.... knallade runt lite bara men var jätteduktig.

Ett tips är ju att den yngre näbben kan sätta sig hos en vuxen som mormor el. farmor medans stora blir och stå kvar.Och går sedan med er ut igen då ni är klara.

• jennysnartfru

Vi kommer ha en 4,5 och en på 8 år!

• Strawberryhoney

Jag håller på funderar på om vår dotter skall vara näbb. Hon är 4 år men ganska nyfiken av sig så det tåls och funderas på så inte hon stjäl all uppmärksamhet men kanske man kan låta henne sätta sig som jag skrev.

Hursomhelst beror nog mycket på barnens personligheter.

• avil

vi kommer att ha barnen med som då är 12år o 4år,o 2½ år.
    Men vi har inga gäster utan är i skandinaviska kyrkan i ayianapa......så de kan härja bäst de vill.De stör ingen mer än prällen......Tar väl nå leksaker med så de kan roa sig på sidan om ,ifall de vill.

• BlivandeFruJohansson

Våran son ska vara ringbärare och kommer då vara 15 månader. Så får se hur de går Han ska gå med tärnan in (min syster) och sen kommer han få vara där han vill (kanske inte bakom prästen.. ) Kommer nog bli hos Mormor.

• Bluebride

jag ska ha min brorsdotter. hon blir iår 6 år men jag tror bröllopet blir nästa år å då e hon sju

• sommarbrud 080802

Jag ska ha min son som fyller 2år samma månad vi gifter oss,och mina systerdöttrar på 4 och 6år. Men har 3st tärnor så har tänkt att den ena ska hålla lite mer koll på de mindre. Men de går nog bra skulle jag tro.

• Anna  Sol

Min dotter hade aldrig fixat det som 1,5 åring, men det beror på vilka krav ni kommer ställa på henne. Hur mycket och vad ska hon klara av....

• Lycka o Kärlek

Vår dotter kommer att vara 2½ och jag tror inte hon får stå framme i kyrkan med tärnorna, utan sitta hos moster eller likannde under själva ceremonin.

• Knopan

Vi ska min fem-åriga son (som kommer vara sex år när vi gifter oss) och ett släktingbarn som är ett år yngre än min son

• MaddeW

Vi hade tänkt ha våra syskonbarn som näbbar, men vi skriver ingenting i inbjudan/vigselprogrammet för de kanske inte vill när det väl är dags. de är 7, 3½, 2½, & 2. Så vill de så får de men det är inget måste. (under vigselakten lär de ju inte stå där framme tysta & snälla så de får isåfall sitta hos sina föräldrar)

Lycka till!

• Pärlhönan

Bara gå o hålla hand sedan sitta hos släktning under vigsel kan fungera, men samtidigt ha en backup plan att det kanske på själva dagen bara blir en näbb

Inte allt barn vill vad man själv vill

• Lithos

Vi har tänkt att vår dotter, som kommer vara två och ett halvt då, ska gå in med oss i kyrkan, hon får hålla mig i handen eller nåt, och sen sätta sig hos mormor när vi kommer fram. En bra dag hade hon fixat att stå där framme med oss också men en dålig kanske hon inte ens vill följa med in i kyrkan, så vi får väl se....

• valkyriana

Hej
    Har också en dotter som kommer vara ca 1 1/2 år vid bröllopet. Hon ska vara näbb, men inte så seriöst. Hon får tulta in med sin storebror ringbäraren (nästan 8 då) Och sedan får hon ta vägen dit hon vill. Vi har ganske många i brudföljet som kan hålla reda på henne. Antingen om hon är där eller sitter hos mormor och morfar.
    Blir hon rastlös så kommer vi att ha en barnvakt som tar ut henne och andra otåliga barn på utsidan.
    kolla den här klänningen...
    www.ellie-wedding-dress.com/product_743.html

Svar på tråden Näbb på 1,5 år?