• miss u

Köpa klänning i Thailand

Jag och sambon ska åka på semester till Thailand cirka ett halvår innan bröllopet och funderar på att få kläder skräddasydda därnere. Med sambons kläder känns det rätt lugnt. En kostym borde dom kunna knåpa ihop. Jag blir mer orolig för min klänning. Visst att jag kan ta med mig bilder så att dom vet hur jag vill ha det, men törs jag lita på att det blir rätt? Är ju inte det lättaste att förklara sig på knackling engelska för en stackars thailändare heller...

• Svar på tråden Köpa klänning i Thailand
  • FredOchSara

Hej, var i thailand för två veckor sen. Hade med mig min favoritklänning som är uppsydd efter mina mått här hemma.
    Jag bad dom göra den exakt likadan och det blev verkligen perfekt resultat ! Vet att det kanske kan kännas lite tufft med brudklänningen, men dom är grymt duktiga och är du inte nöjd, så får du ju säga ifrån ? =)

• December Bride07

Sydde upp min brudklänning i Thailand 2002(!) Och blev väldigt nöjd. De sydde även en spets bolero till klänningen som också blev super-fin. Dock sydde de en kavaj som jag inte tyckte blev så himlans bra.
    Jag tycker att de var väldigt duktiga, men att modellerna som de hade att erbjuda inte var så moderna. Men har man en bild med sig och är beredd på att vara tydlig och göra många provningar så är det mycket prisvärt.

Svar på tråden Köpa klänning i Thailand