• Chellybrossom

Fler användare till samma konto?

Hej hopp!
    Jag har en fråga som jag inte lyckats hitta svar på någon annanstans - kanske är det någon som vet?

Min fästman och jag ska gifta oss i vår, och jag har blivit medlem här för att vi ska kunna fixa en hemsida, önskelista etc. Jättefiffigt med ett gemensamt konto där vi tillsammans kan planera vår stora dag, tänker vi. Fast... kontot är ju knutet till mig, bara mig, bara mig. Mitt namn, mina kontaktuppgifter, etc, etc, etc.

Går det att fixa så att fästmannen kan registrera sig och sedan inloggad som sig själv med SITT namn etc redigera vårt gemensamma konto?

Eller är tanken att det bara är den ena i paret som planerar...?
    Eller att han ska logga in som mig om han vill redigera saker?

Tacksam för ledtrådar!

• Svar på tråden Fler användare till samma konto?
  • Pumpkin

Det är ju inte tillåtet att dela konto, så för att skriva i forumet osv måste ni ha varsina konton. Vad gäller att komma åt planeringsverktygen måste jag kolla det med Johan. Återkommer!

• Communityansvarig

Bra förslag. Haken är bara att det behövs en ansvarig person/användare som står bakom informationen på sidan. Han få alltså använda ditt konto för att ordna med den sidan även fast det är du, personen som finns registrerad som står som ansvarig.

Men som sagt det är ett bra förslag jag ska diskuttera det med övriga här och se om vi kan hitta en bra lösning som ändå är praktiskt möjlig ur säkerhets och ansvarssynpunkt för som du säger ett sånt här projekt vill man ju verkligen dela fullt ut

• Pumpkin

Ja, för förut så var det ju inga problem då planeringsverktygen och forumet var skilda åt. Även om jag på det stora hela tycker att allting är mycket bättre nu, så var det en bra "funktion"

Communityansvarig skrev 2008-01-08 10:39:55 följande:
    Bra förslag. Haken är bara att det behövs en ansvarig person/användare som står bakom informationen på sidan. Han få alltså använda ditt konto för att ordna med den sidan även fast det är du, personen som finns registrerad som står som ansvarig. Men som sagt det är ett bra förslag jag ska diskuttera det med övriga här och se om vi kan hitta en bra lösning som ändå är praktiskt möjlig ur säkerhets och ansvarssynpunkt för som du säger ett sånt här projekt vill man ju verkligen dela fullt ut
  • Chellybrossom

Okej, då vet jag hur det ligger till i nuläget.
    Tack för era svar!

• postchaffisen

Vi gör så att på forumet skriver jag från mitt konto, men ska nått ändras i önskelista osv får jag logga in på sambons konto.
    Känns som det på nått smidigt sätt borde gå koppla ihop det.

• Communityansvarig

Vi ska absolut se över hur vi ska kunna ordna det på ett bra sätt

• EllaM

Vad bra, för jag letade just information om samma sak! Nu har vi varsitt konto, men vissa funktioner vore super om de kunde vara gemensamma!

Svar på tråden Fler användare till samma konto?