• Bibow

Möhippa

Jag ska anordna en möhippa i sommar och jag har idéer men inga bra tycker jag... Bruden är inte direkt ung, men heller inte gammal (det är min mor :P).
    Jag är tacksam om någon skulle kunna komma med ett förslag eller sju. :)

• Svar på tråden Möhippa
  • Utomlands 2008

Picknick
    Spela in en låt eller två i musikstudio
    Rida islandshästar
    Spa
    God middag
    Biljard
    Bowling
    =Sju förslag!

• Bibow

Tack tack. Mycket bra förslag. Ska prata med dom andra om det. :)

• MaddeW

På några jag har varit på (inga pinsamma grejor såklart & så måste det ju anpassas efter hur den blivande bruden är)
    förslag:
    klättrat höghöjdsbana (vid hellasgården, nacka)
    Glasblåsning (varmt!) finns i sigtuna? skansen & fjäderholmarna
    Ponnytrav (rastaborg? el solvalla)
    Klättervägg (inge om det är för nära bröllopet - tänk på om bruden gjort fina naglar)
    Manikyr/pedikyr
    Bågskytte vid ryttarstadion (uppskattat! -bruden trodde hon skulle rida, hon gillar inte hästar...
    Varit på brandstation (kungsholmen) där man fick åka stegbil (högt!) med full brandmansmundering fick bruden göra ett fystest & rökdyka & åka stången!
    Champagnefrukost i park
    Pröva på eldslukeri
    Sumobrottning i en park (stora dräkten man sätter på sig - kul)
    Lära sig en dans (danssteg till en hel låt! -supersvårt för mig som inte har någon koordination, så bruden bör ju ha en bra, iaf ok, annars blir det inget kul)
    Lerduveskytte
    Köra felstyrda bilar och andra motorsporter
    bowling
    radiostyrda bilar/simulatorer (finns vid mariatorget)

Det finns ju hur mycket som helst...

• jenba

oooo spela in en låt i en studio!! eller modella i en studio!! det skulle jag vilja göra. för det är ju inget man göra varje dag. skulle vara hur häftigt som helst

• jenba

det finns såna företag som ordnar typ 5 kamp för till exempel möhippor, där kan man väl få göra sumobrottning, gocart och sånt??

det låter ju som en bra idé. vi hade tänkt när min kusin gifte sig att prata ihop oss med svensexa gänget och ordnat en femkamp tillsammans, där bruden och brudgummen fick tävla mot varandra.

det hade varit kul att se... undrar vem som hade vunnit... hmm

• malous

Min mamma skulle nog ha uppskattat SPA mest.

• jenba

dp tycker jag att SPA är ett mycket bra val.

• Troll-P

Vad gäller möhippa beror det alltid på vad som passar bruden. Vad skulle hon uppskatta mest: gemensamma aktiviteter, något mysigt, fysiska utmaningar? Personligen gillar jag när man får testa sina gränser eller gör något som man inte hade gjort annars. Tillsammans med sina nära och kära.

Jag kan inte sjunga så spela in en skiva vore för mig inte så kul. Men varför inte ta mig till en sångpedagog som lär mig att sjunga?!
    Jag tycker alla min kompisar klär sig snyggt och jag är hopplös på att få till det snyggt - klä upp mig eller ta mig till någon som talar om vad som passar.
    Om möhippan är nära bröllopet kan massage, pedikyr eller benvaxning vara bra. Om hon ska sminka sig själv: ta med henne på sminkkurs.

• MaddeW

Troll-P:

Precis så tycker jag också!

• Bibow

Tackar tackar. Mycket bra förslag. Jo SPA har jag varit inne på med, det skulle mamma nog upskatta sen så skulle ju inte jag tycka att det var helt tråkigt heller... Haha

Nu har jag mycket att fundera på :D

Svar på tråden Möhippa