• stinakina

Vinetiketter

Vi kommer att ha baginbox vin på vårt bröllop, men jag ska hälla upp det på flaska, därför skulle jag vilja att vi hade egna etiketter på flaskorna.
    Med våra namn och datum kanske?
    Nån som har nåt tips om vart man kan få tag i sådana? eller om nån vet hur man gör själv?

• Svar på tråden Vinetiketter
  • stinakina

*puffar*

Ingen som har nåt tips?

• Nessan

Kommer ni ha vanliga vinflaskor som ni tappar upp det på, eller vinkaraffer?

Måste det vara just såna klisteretiketter som är vanliga på flaskor? Jag skulle tycka att det vore snyggt om ni gjorde egna etiketter som knöts fast med fint band runt halsen. Det borde vara den enklaste och billigaste varianten.

• tonårsmorsa

Har gjort egna etiketter, bild finns i mitt galleri. Skrev ut på datorn, kalkerade av med guldpenna och klistrade fast etiketten på flaskan.

På bilden i galleriet har jag bränt kanterna på etiketten. Har också provat att klippa raka kanter och rita en smal guldkant runt om. Det blev riktigt bra, men har tyvärr ingen bild på det.

För att etiketten inte ska skrynkla sig måste den sättas fast där flaskan är jämntjock.

• stinakina

Nessan: Ja vi kommer att ha vanliga vinflaskor..tack för tipset

Tonårsmorsa: va fina etikettarna var....kollar nog upp om jag kan göra nåt liknande!

Tack ska ni ha!!

• Äntligen dax!

Jag körde enklaste varianten... Á la budget - då vi gjorde allt för att hålla ner kostnaderna för bröllopet och festen... :P

Letade rätt på ett snyggt typsnitt o laddade ner till Word, skrev ut "Husets Röda", "Husets Vita" på en bakgrund "pergamentrullestuk" som jag sen skrev ut nödvändigt antal och klippte ut samt klistrade på flaskorna...
    Blev faktiskt helt ok... :)

• Zozo

Det finns färdigt etikettpapper (i tva lager alltsa, varav ett självhäftande), antingen med utsirad rutor eller helt A4, som man kan trycka ut pa ocksa.

Svar på tråden Vinetiketter