Steninge Slott
Är det ngn som har varit på bröllop på steninge slott utanför sigtuna?
Är det ngn som har varit på bröllop på steninge slott utanför sigtuna?
Nej, men vad fint det ser ut!!! (kollade hemsidan) En kompis till mig jobbade där förut, men jag fick aldrig tillfälle att åka dit. Får nog ta en tripp i sommar!
Kram
Jag bor i närheten, men jag har ingen aning om vad det kostar....
Steninge Slott kostade 25000:- att hyra förra sommaren....och sedan tillkommer mat och dryck som de på Steninge ordnade med sina egna menyer.
Nu har det ändrat om i organisationen och stängt slottet för arrangemang för att bevara det. Blev så väldigt slitet under de år som bröllop och fester ordnades där inne. De kommer också bara ha säsongsöppet mellan maj-sept och nov-dec.
Det är för övrigt ett helt underbart vackert slott och parken som omger den är jättevacker. Vi ska viga oss där nästa vår, men kommer bara hålla till nere i slottsparken med Slottet som bakgrund.
Vår mottagning med middag och dans har vi i Sigtuna.
Hoppas det hjälpte och lycka till!!!
Vårat jobb var där på företagsfest och om man är ute efter en vacker miljö så är det det enda rätta!;0)
oj oj...
Bra mat och bra service!
MRs Gray....
Var i Sigtuna skall ni ha festen?
Vi har preliminärbokat Kristina Konferens...för vår fest, de verkar riktigt proffsiga och de har "inget är omöjligt" inställningen, vilket känns väldigt bra. De har fint och fräsht inne och trevligt på "entre gården". En riktig trappa för en pampig entre för oss två.
Något som känns bra är övernattningsmöjligeten på hotellet som de har, för riktigt bra priser tycker jag!
Känns helt rätt....har bara inte tagit mig dit för att bekräfta bokningen än...men snart så!!
vad blir priset?
Vi har valt att ha en tvårätters med vin och fördrink...vi kände att det drar ut på tiden, vill ha mycket tid till dans och annat!, att ha både efterätt och tårta så vi valde bort den första....
Kuver priset blir då 660:-/pers.
Bra för vad vi får, miljön och bekvämligheten så nära där vi bor.
Själva, har ni funderat på något och när blir det av?
Har någon eller känner nån någon som gift sig på Steninge slott....eller haft festen där?
....flyttar upp....
Jag har ingen erfarenhet av Steninge, men lägger i länken till hemsidan så alla som vill enkelt kan titta!
www.steningeslott.com