• hundsimmet

Hur långt kan man åka häst & vagn?

Dum fråga kanske, men...
    Vi har ju en bit mellan kyrka och lokal... Nån som vet det "normala" man får åka med häst & vagn... Gästerna måste ju hinna fram före brudparet så man är ju ute en stund väl?

Jättetacksam om nån vet?

• Svar på tråden Hur långt kan man åka häst & vagn?
  • Eski och Snowie

Det kanske beror lite på vad det är för typ av väg. Häst och vagn i stan t.ex. tycker jag låter lite krångligare för häst-chaffisen. Annars kanske man betalar efter avståndet?

• jennysnartfru

Vi kommer åka häst och vagn mitt i centrala sthlm. Inga problem för dem. Sträcka kan jag inte tänka mig ska vara ett problem.
    Är det vintertid så kanske man inte vill sitta där så länge, det lär bli kallt.

• 8108
    jennysnartfru skrev 2008-01-11 10:57:24 följande:
    Vi kommer åka häst och vagn mitt i centrala sthlm. Inga problem för dem. Sträcka kan jag inte tänka mig ska vara ett problem.Är det vintertid så kanske man inte vill sitta där så länge, det lär bli kallt.
    Vart hittade ni detta ekipage? Hur mycket för ni betala??
  • Together

För hästarna skulle ni kunna fraktas mååånga timmar. Ni + kusk är ingen tung last. Så avståndet är inte problemet.

Däremot bör ni kanske kontrollera så att det finns lämpliga vägar där ni får köra som de ovan är inne på.

• Leiva

En häst skrittar ungefär 7 km i tim. Det hänger mest på hur länge ni kan tänka er att färden får ta.

• Vårstabruden

Hej
    Vi gifter oss 28 juni och har samma "problem". Det är ca 7, 8 km från kyrkan till festlokalen. Och det är en skapligt trafikerad landsväg. Hur tror ni att det fungerar?

Vad kostar det att hyra tror ni?

• Yambalaya

Vägen är inga problem att köra på... Vi är ute på "landet". Men däremot är det enligt eniro 11 km!!! Undra om det fungerar tro?

• Vårstabruden

tja, beror väl helt enkelt på hur lång tid du tycker att turen får ta.
    11 km *7 min blir 77 min färdväg...

Min blir ju oxå uppåt en timma så jag är tveksam... Velar för mycket känner jag

• ewamargareta

Att koppla en stund med häst och vagn innan festen är bra, 30-40 min är lagom att varva ner på. Så hinner gästerna komma på plats, ni hinner dricka upp champagnen och äta av korgen. Hästarna man använder vid bröllopskörningar ska vara så nära 100% trafiksäkra som det är möjligt. Ekipagen går som fordon och kan ta sig fram där motorfordon är förbjudna. Man kan hitta fina vägar.

• Hedebris

vi betalar 3000kr för häst och vagn. då är hon till vårt förfogande hela dagen. så vi ska åka runt (jag och tärnorna) på förmiddagen innan bröllopet. till smink och hår. sen till fotografering, sen till kyrkan. sen ska vi åka runt i malmö innan festen

Svar på tråden Hur långt kan man åka häst & vagn?