Inlägg från: Silva79 |Visa alla inlägg
  • Silva79

Juni 2008 Del 3

Vi siktar på 5 Juni, inget är spikat ännu dock... Ska gifta oss borgerligt hemma i trädgården är det tänkt.

• Silva79

Vi har en enorm altan så jag tror inte det blir något partytält för oss, vi ska bara ha ett litet bröllop med 20-talet gäster. Men jag hoppas att det blir mysigt ändå :)

• Silva79

Har inte ens fixat några inbjudningskort ännu, om man inte har så många gäster måste man väl kunna vänta lite till innan dom skickas ut?

• Silva79

Vi gifter oss tors 5 Juni, dagen innan nationaldagen som är en helgdag. Eftersom vi ska åka på spaweekend fre till söndag direkt efteråt var det perfekt. Vi sover hemma första natten och sen sticker vi tidigt på fredagen till spa:et.

De flesta av våra gäster bor i närheten och behöver ev ta ledigt någon timme från sina jobb, ingen som tyckt att det är ett problem. Dom få som reser lite långväga har själva fått avgöra om dom vill/kan komma, roligt om dom kommer men vi förstår ju självklart om dom inte vill ta ledigt en hel dag för vår skull. Men det verkar inte vara några problem där heller.

Vi ska ha ett borgerligt trädgårdsbröllop för 31 pers.

• Silva79

666baby 2 juni
    Silva79 5 juni
    blivandefrun 7 juni
    Monken 7 juni
    lillan31 7 juni
    Lilla Puh 7 juni
    dankar 14 juni
    Lina08 14 juni
    Nabben 14 juni
    Gomlan 14 juni
    Fysio 14 juni
    Cira 14 juni
    20080614 14 juni
    cicilija 21 juni
    Blivandefrujohansson 28 juni
    Vinden 28 juni
    Sofia08 28 Juni
    bruden08 28 Juni
    MJ 2008 28 juni
    järvedsullis 28 juni
    Ankan81 28 juni

• Silva79

Jag vill åka till gekås snart, fast egentligen är det ju bättre att vänta tills lite närmre bröllopet skulle jag tro. Tiden går så sakta :P

• Silva79

Köpte ni den vita på adlibris? Vi har också beställt den isf, får den imorgon tror jag.

Bellanote skrev 2008-02-28 18:43:27 följande:
    Fick hem vår bröllops bok idag. jätte bra kommer det att bli..
  • Silva79

Låter toppen, ser fram emot att få den imorgon, är lite nyfiken på hur den faktiskt ser ut :)

Bellanote skrev 2008-02-28 20:07:38 följande:
    jepp den vita på adlibris. monken det är som en gästbok kan man säga, fast det är frågor som de ska svara på itsället för att bara skriva lycka till och namn.. sen finns de så de ska rita självpoträtt med men där ska vi ta kort på alla på bröllopet och sen sätta in så vi vet exakt vem det är som skrivit... och sen de sidor som inte blir ifyllda bara river vi ut. då de är p åen sån pärm att det inte kommer att synas. var någon som sa att det inte gick men det går.
  • Silva79

Jag har kort hår :/ Så jag vet inte riktigt vad som går att göra, men tanken är att jag ska ha blommor i håret iaf. Jag skulle vilja ha det så att det ser uppsatt ut, så gott det nu går med 10 cm kort hår :P

Monken skrev 2008-02-28 20:10:29 följande:
    Aha. Vilken kul ide!!! Minns inte om detta har varit uppe förut, men hur ska ni ha håret och ska ni ha något i? (krona? tiara? pärlor? blommor?)
  • Silva79

Vi skickade ut 13 inbjudningar (2-4 pers på varje inbjudning) har fått 5 ja (12 pers) och inga nej.

Vi satte ett ganska sent osa-datum och det ångrar jag nu. Tror att de flesta kommer att tacka ja, är dock 2 par som jag är osäker på och deras svar skulle jag vilja ha NU.
    Har nämligen kommit på en kompis till som hade varit rolig att bjuda, men han får inte plats om ingen tackar nej.

misstrixie skrev 2008-03-04 13:17:08 följande:
    Idag har jag mailat kyrkan med en massa frågor, hoppas jag får svar. Bland annat undrar jag hur långt innan vi får veta vilken präst som ska viga oss, på deras hemsida står det "någon vecka" före vigseln och det tycker jag är oroväckande vagt...Hörni, hur många har svarat om de kommer av era gäster? Vi är uppe i 57 ja-svar och 11 nej-svar, av 109 inbjudna.
  • Silva79

Så har jag också gjort med ett par familjemedlemmar, dom verkar liksom se det som en självklarhet att dom ska komma (vilket vi också gör) så dom säger inget. Jag vill ha ett officiellt svar "Ja tack vi kommer", även om jag tar för givet att dom kommer så är det faktiskt ingen självklarhet. Som sagt lite ofint att fråga långt innan OSA, men svårt att låta bli.

Tyvärr är dom två par vi är osäkra på inga vi umgås med.
    Kan man skicka ett mess och fråga, eller är det att gå över gränsen???

Vi satt 16 Maj som osa, dvs 3 v innan bröllopet.

misstrixie skrev 2008-03-04 13:28:43 följande:
    Ja visst vill man veta! Jag attackerade ett par av m2b:s vänner när vi var ute och åt middag med dem och frågade "Men kommer ni eller?!?!?!" Väldigt ofint gjort av mig misstänker jag men jag kunde inte låta bli. Och de svarade "öhh, ja det är klart vi kommer"... så svårt var det, liksom!
  • Silva79

På lördag ska vi träffa tjejen som ska göra våra ringar i Göteborg, blir ev en tur till gekås på vägen hem. På söndagen ska vi träffa vår fotograf för att gå igenom lite och för att hitta några bra ställen utomhus att fota på.
    Bellanote, jag tror vi har samma fotograf :)

• Silva79

Japp, vi ska ha camilla :) Hon sa att hon bokat dig, mig och två tjejer till. Har du träffat henne ännu?

Bellanote skrev 2008-03-11 16:19:33 följande:
    silva ska du ha Camilla med?? i sådana fall är du 3 nu med mig som jag vet har bokat henne..
  • Silva79

Det tror jag med, dom bilder jag sett är jättefina. Ska hon vara med er hela dagen/kvällen?

Bellanote skrev 2008-03-11 18:53:09 följande:
    Jag har träffat henne fast inte för fotografering, var och handla p åden mack hon jobbar och min sambo betalade och hans efternamn är ju lite ovanligt så hon frågade om jag var stina och det är jag ju. Hon är jätte trevlig så ångrar inte det valet alls. Ska träffa henne snart så fort vi flyttat upp nästa vecka då vi bo i staden igen, just nu bor vi i ronneby. maddemagnus ha träffat henne och kollat hennes alster och hon är jätte nöjd med henne med så tror bilderna kommer bli jätte bra.
  • Silva79

Nu har vi varit i Göteborg och träffat tjejen som ska göra våra vigselringar, tror det kommer att bli riktigt bra. Så spännande :)

Kommer få dom runt 20 maj så att vi har chans att skicka tillbaka dom för ev ändring innan bröllopet den 5 Juni.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3