Juni 2008 Del 3
Vi siktar på 5 Juni, inget är spikat ännu dock... Ska gifta oss borgerligt hemma i trädgården är det tänkt.
Vi siktar på 5 Juni, inget är spikat ännu dock... Ska gifta oss borgerligt hemma i trädgården är det tänkt.
Vi har en enorm altan så jag tror inte det blir något partytält för oss, vi ska bara ha ett litet bröllop med 20-talet gäster. Men jag hoppas att det blir mysigt ändå :)
Har inte ens fixat några inbjudningskort ännu, om man inte har så många gäster måste man väl kunna vänta lite till innan dom skickas ut?
Vi gifter oss tors 5 Juni, dagen innan nationaldagen som är en helgdag. Eftersom vi ska åka på spaweekend fre till söndag direkt efteråt var det perfekt. Vi sover hemma första natten och sen sticker vi tidigt på fredagen till spa:et.
De flesta av våra gäster bor i närheten och behöver ev ta ledigt någon timme från sina jobb, ingen som tyckt att det är ett problem. Dom få som reser lite långväga har själva fått avgöra om dom vill/kan komma, roligt om dom kommer men vi förstår ju självklart om dom inte vill ta ledigt en hel dag för vår skull. Men det verkar inte vara några problem där heller.
Vi ska ha ett borgerligt trädgårdsbröllop för 31 pers.
666baby 2 juni
Silva79 5 juni
blivandefrun 7 juni
Monken 7 juni
lillan31 7 juni
Lilla Puh 7 juni
dankar 14 juni
Lina08 14 juni
Nabben 14 juni
Gomlan 14 juni
Fysio 14 juni
Cira 14 juni
20080614 14 juni
cicilija 21 juni
Blivandefrujohansson 28 juni
Vinden 28 juni
Sofia08 28 Juni
bruden08 28 Juni
MJ 2008 28 juni
järvedsullis 28 juni
Ankan81 28 juni
Jag vill åka till gekås snart, fast egentligen är det ju bättre att vänta tills lite närmre bröllopet skulle jag tro. Tiden går så sakta :P
Köpte ni den vita på adlibris? Vi har också beställt den isf, får den imorgon tror jag.
Låter toppen, ser fram emot att få den imorgon, är lite nyfiken på hur den faktiskt ser ut :)
Jag har kort hår :/ Så jag vet inte riktigt vad som går att göra, men tanken är att jag ska ha blommor i håret iaf. Jag skulle vilja ha det så att det ser uppsatt ut, så gott det nu går med 10 cm kort hår :P
Vi skickade ut 13 inbjudningar (2-4 pers på varje inbjudning) har fått 5 ja (12 pers) och inga nej.
Vi satte ett ganska sent osa-datum och det ångrar jag nu. Tror att de flesta kommer att tacka ja, är dock 2 par som jag är osäker på och deras svar skulle jag vilja ha NU.
Har nämligen kommit på en kompis till som hade varit rolig att bjuda, men han får inte plats om ingen tackar nej.
Så har jag också gjort med ett par familjemedlemmar, dom verkar liksom se det som en självklarhet att dom ska komma (vilket vi också gör) så dom säger inget. Jag vill ha ett officiellt svar "Ja tack vi kommer", även om jag tar för givet att dom kommer så är det faktiskt ingen självklarhet. Som sagt lite ofint att fråga långt innan OSA, men svårt att låta bli.
Tyvärr är dom två par vi är osäkra på inga vi umgås med.
Kan man skicka ett mess och fråga, eller är det att gå över gränsen???
Vi satt 16 Maj som osa, dvs 3 v innan bröllopet.
På lördag ska vi träffa tjejen som ska göra våra ringar i Göteborg, blir ev en tur till gekås på vägen hem. På söndagen ska vi träffa vår fotograf för att gå igenom lite och för att hitta några bra ställen utomhus att fota på.
Bellanote, jag tror vi har samma fotograf :)
Japp, vi ska ha camilla :) Hon sa att hon bokat dig, mig och två tjejer till. Har du träffat henne ännu?
Det tror jag med, dom bilder jag sett är jättefina. Ska hon vara med er hela dagen/kvällen?
Nu har vi varit i Göteborg och träffat tjejen som ska göra våra vigselringar, tror det kommer att bli riktigt bra. Så spännande :)
Kommer få dom runt 20 maj så att vi har chans att skicka tillbaka dom för ev ändring innan bröllopet den 5 Juni.