Inlägg från: Lilla Puh78 |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Mår mycket bättre idag, vågar inte äta men är iaf hungrig. Har suttit och läst pizzamenyer nu på morgonen. Äter nästan aldrig pizza annars. Antingen är jag frisk eller så blev jag galen på kuppen. De andra i mammagruppen rapporterar oxå om korta endags-magsjukor, så det var nog en sån jag åkte på. Så nu kommer jag (förhoppningsvis) kunna fixa lite med inbjudningarna ikväll.

Jag har funderat lite på sjal till kyrkan. (Ska ju med största sannolikhet ha axelbandslös klänning.) Blir det för mycket med sjal när man har slöja? Ska jag kanske satsa på en bolero ist?

• Lilla Puh78

Det var visst inte magsjuka iaf utan matförgiftning. Inte roligare det iofs... 2 andra som jag var ute och åt med i fredags blev oxå dåliga, och det vi hade gemensamt på våra tallrikar som de andra saknade var bea... *uck*

Nu är inbjudningarna nästan klara. Alla band är på plats, alla papper är tillskurna och delvis ihoplimmade. Nu ska allt bara in i korten, sen är det klart!! Måste in och köpa kuvert bara, de var så klart slut när jag var inne i helgen... Men nu känner jag mig t-bax på banan. Måste bli klar med dem innan jag börjar jobba på måndag igen...

Vi väntar lite med själva bröllopsresan då dottern är så liten fortfarande, men troligen blir det en weekend ngn stans. Däremot vill vi gärna åka iväg hela familjen till Mallis, all inclusive, efter bröllopet för att vila upp oss. Får se om vi har pengar till det bara. Verkar vara slut på resor redan oxå.

• Lilla Puh78

Beställde precis frimärken med hjärtan från posten. De finns inte till salu på alla ställen, och på posten är det normalt 2 veckors leveranstid. Hon skulle dock försöka skynda på min beställning så jag kan få ut inbjudningarna till alla hjärtans dag.

• Lilla Puh78

Upptäckte att korten kommer väga över 20 gram så var tvungen att beställa lika många frimärken till... Det tråkiga när man lägger ner mycket jobb på korten med band och papper etc. De blir tunga.

• Lilla Puh78

Monken: Gud, vad mysigt det låter. Jag och m2b längtar efter att bara få lite tid för oss själva. Ngn helg där mamma och pappa kan ta dottern så vi bara får vara.

• Lilla Puh78

*mutter* Varför finns det så dåligt med vita skor i vanliga skobutiker. Tänkte hitta ett par nu att ha till bröllopet. De jag hittade var fula eller i fel storlek. Och det är märkligt! Jag har alltid haft 37 i skor, men alla 37:or jag provat idag har klämt åt, medan 38:orna har ramlat av så fort jag provat gå med dem. Har de ändrat storlekarna eller har jag plötsligt fått längre fötter?

• Lilla Puh78

T-bax på jobbet... Känner mig helt vilsen! Tog två timmar bara att komma in i datorn, och sen hade jag ca 1200 nya mail. Delete....

Vill helst köpa skor nu så man hinner gå in dem ordentligt. Man ska ju ha de på sig ett par timmar... Så rädd att jag inte hittar skor till sommaren och då står utan. Dumt att gå barfota i kyrkan. Strandbröllop hade det funkat på. Kanske ska ändra plats?

• Lilla Puh78

Va!? Postar ni redan? Våra läggs på lådan nästa onsdag så kommer de fram torsdag 14/2 (alla hjärtans dag). Du kanske inte orkar vänta längre?
    Själv måste jag sätta mig och skriva alla adresser och slicka frimärken. Se om jag orkar ikväll eller om jag bara kommer däcka när jag kommer hem.

• Lilla Puh78

Alla brev i Sverige ska levereras dagen efter man har postat dem. Jag har dock en adressat i USA och dit tar det längre tid. Eller som pappa (resvan i staterna) sa. Trippen till USA går snabbt men väl där tar det tid innan breven levereras... Tror jag skickar det brevet redan på måndag. Vill inte att det kommer före om han ringer "hem" till Sverige och förvarnar andra att de är på väg.

Nu har jag köpt träninsgkort så här ska kilona rasa!! Det bästa med att jobba, jag hinner inte småäta hela tiden.

• Lilla Puh78

Mmmm, viktminskning... Så var det ju fettisdagen idag. Så semlor på jobbet. Jaja, en semla är inte så farligt. Men så kommer en chef som köpt ca 4 kg godis, och sitter man redan och svullar semla är det svårt att säga nej till godis. Men nu j-lar är det slut på sånt!!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3