• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Bellanote

lindalen det är bara att hoppa in

men så klart måste du berätta allt du har klart.. och hur ni fixar eran dag..

• misstrixie

Idag har jag mailat kyrkan med en massa frågor, hoppas jag får svar. Bland annat undrar jag hur långt innan vi får veta vilken präst som ska viga oss, på deras hemsida står det "någon vecka" före vigseln och det tycker jag är oroväckande vagt...

Hörni, hur många har svarat om de kommer av era gäster? Vi är uppe i 57 ja-svar och 11 nej-svar, av 109 inbjudna.

• Bellanote

misstrixie jag har inte skickat ut våra ännu men har nog räknat med att ett tio tal kommer falla bort.

måste ta tag i det, jag vet men de flesta delar jag ut i helgen. sen ska en del på lådan så jag sparar ialla fall portor en hel del.

• Silva79

Vi skickade ut 13 inbjudningar (2-4 pers på varje inbjudning) har fått 5 ja (12 pers) och inga nej.

Vi satte ett ganska sent osa-datum och det ångrar jag nu. Tror att de flesta kommer att tacka ja, är dock 2 par som jag är osäker på och deras svar skulle jag vilja ha NU.
    Har nämligen kommit på en kompis till som hade varit rolig att bjuda, men han får inte plats om ingen tackar nej.

misstrixie skrev 2008-03-04 13:17:08 följande:
    Idag har jag mailat kyrkan med en massa frågor, hoppas jag får svar. Bland annat undrar jag hur långt innan vi får veta vilken präst som ska viga oss, på deras hemsida står det "någon vecka" före vigseln och det tycker jag är oroväckande vagt...Hörni, hur många har svarat om de kommer av era gäster? Vi är uppe i 57 ja-svar och 11 nej-svar, av 109 inbjudna.
  • misstrixie
    Bellanote skrev 2008-03-04 13:21:38 följande:
    misstrixie jag har inte skickat ut våra ännu men har nog räknat med att ett tio tal kommer falla bort. måste ta tag i det, jag vet men de flesta delar jag ut i helgen. sen ska en del på lådan så jag sparar ialla fall portor en hel del.
    Då har du det roliga kvar ju! Jag lämnade ut våra första inbjudningar personligen på ett släktkalas och det var jättekul att få vara med och se reaktionerna. Och ja visst, man måste tyvärr räkna med ett visst bortfall... jag är glad att ha fått veta så många i god tid, så att jag kan ställa in mig redan från början på vilka som inte kommer...
  • misstrixie
    Silva79 skrev 2008-03-04 13:23:58 följande:
    Vi skickade ut 13 inbjudningar (2-4 pers på varje inbjudning) har fått 5 ja (12 pers) och inga nej. Vi satte ett ganska sent osa-datum och det ångrar jag nu. Tror att de flesta kommer att tacka ja, är dock 2 par som jag är osäker på och deras svar skulle jag vilja ha NU. Har nämligen kommit på en kompis till som hade varit rolig att bjuda, men han får inte plats om ingen tackar nej.
    Ja visst vill man veta! Jag attackerade ett par av m2b:s vänner när vi var ute och åt middag med dem och frågade "Men kommer ni eller?!?!?!" Väldigt ofint gjort av mig misstänker jag men jag kunde inte låta bli. Och de svarade "öhh, ja det är klart vi kommer"... så svårt var det, liksom!
  • Silva79

Så har jag också gjort med ett par familjemedlemmar, dom verkar liksom se det som en självklarhet att dom ska komma (vilket vi också gör) så dom säger inget. Jag vill ha ett officiellt svar "Ja tack vi kommer", även om jag tar för givet att dom kommer så är det faktiskt ingen självklarhet. Som sagt lite ofint att fråga långt innan OSA, men svårt att låta bli.

Tyvärr är dom två par vi är osäkra på inga vi umgås med.
    Kan man skicka ett mess och fråga, eller är det att gå över gränsen???

Vi satt 16 Maj som osa, dvs 3 v innan bröllopet.

misstrixie skrev 2008-03-04 13:28:43 följande:
    Ja visst vill man veta! Jag attackerade ett par av m2b:s vänner när vi var ute och åt middag med dem och frågade "Men kommer ni eller?!?!?!" Väldigt ofint gjort av mig misstänker jag men jag kunde inte låta bli. Och de svarade "öhh, ja det är klart vi kommer"... så svårt var det, liksom!
  • Lindalen

Haha ok. Ja, vi kommer att gifta oss borgerligt utanför Ängby Slott, om vädret blir bra! Sen blir det fest där, ca 35 gäster. Ska skicka ut inbjudningarna nu i veckan, klänningen är beställd och jag hämtade våra ringar i går. Det vi tycker är svårt är att hitta en vigselförrättare, men min fästmans mamma hade kanske någon på g!

Bellanote skrev 2008-03-04 11:46:15 följande:
    lindalen det är bara att hoppa in men så klart måste du berätta allt du har klart.. och hur ni fixar eran dag..
  • BlivandeFruJohansson

Vi har satt OSA till den sista april, ett tag kvar men än så länga är det 26 av 39 som kommer. Och ingen har tackat nej. Hoppas alla kan komma! Ska kolla lite me kyrkan när vi ska ha "mötet" me prästen. Vill veta om vi kan börja skriva ut häftet till kyrkan.

• Bellanote

vi har med den sista april men ej skickat ut dem .. ah dålig stil av mig.

lindalen lyxigt värre att ha fest i ett slott. men oftast brukar de inte va så dyra att hyra endå

Svar på tråden Juni 2008 Del 3