Inlägg från: Lilla Puh78 |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Jag som har långt tjockt hår har nog aldrig lyckats ha frisyr med mindre än 45 st hårnålar... Fast då är ju de flesta såna där "osynliga". Och så har jag oxå haft rejält uppsatt med knut eller svinrygg etc.

Jag tänkte åka förbi frissan på lördag om jag orkar gå upp tillräckligt tidigt för att åka dit. Ska på kick-off med jobbet så risken är att jag är ... sliten på lördag. Annars ska jag ändå dit nästa helg, men vill ju fixa så snart som möjligt.

• Lilla Puh78

Hade glömt hindersprövningen. Hur lång tid tar det att få? Vet att jag skickat det men minns inte när...
    Har bestämt mig för klänning nu, lägger in bild i mitt galleri. Nu ska jag bara meddela butiken så jag får den i tid.

• Lilla Puh78

Oj, vad snabb du måste ha varit Monken. Hann knappt lägga upp bilden.
    Jo, det känns skönt att ha den biten klar. Nu ska jag bara hitta slöja, tiara, smycken...

• Lilla Puh78

Idag var vi iväg och tittade på var vi ska fotas efter vigseln. Hittade två bra ställen vid kyrkan och ett fint precis intill festlokalen. Problemet på det senare stället är att det eventuellt kan finnas badare där om det är fint väder... Det är nämligen en gammal badstrand. Så jag både hoppas på fint väder och på inte fullt så fint... Det behöver faktiskt inte vara gassande sol, blir svårt med ljuset vid fotograferingen då.
    Först tänkte vi fotas vid kyrkan nere vid vattnet, men sen de byggt ett dagis där har stället förfallit. Bryggan har rasat, stigen ner till vattnet är igenvuxet mm. Trist... Det är så fint där annars.

På tisdag ska jag köpa klänningen! Kom inte iväg igår, var lite sliten efter kick-offen i fredags. Sen fortsätter jakten på skor, slöja och tiara.

Vickning borde man kanske tänka på, men å andra sidan kommer nog folk vara rätt mätta efter all mat och tårta.

• Lilla Puh78

Nu har jag köpt min klänning!! Det blev storlek M, men den var lite stor på mig idag. Däremot var S väldigt tajt... Måste ju kunna andas oxå. Det är inga problem att sy in klänningen heller. Har fått nummer till en sömmerska.
    Ska köra hem klänningen till mamma och pappa i helgen då vi inte har plats att förvara den här hemma. Och så slipper m2b riskera att se den. Precis just nu gick han in i sovrummet där jag lagt den, och vände snabbt när han såg "ngt vitt" på sängen.

• Lilla Puh78

Vet inte hur många av oss som fortfarande är kvar här, men lägger in listan från förra tråden igen. Fyll gärna på.

666baby 2 juni
    blivandefrun 7 juni
    Monken 7 juni
    lillan31 7 juni
    Lilla Puh 7 juni
    dankar 14 juni
    Lina08 14 juni
    Nabben 14 juni
    Gomlan 14 juni
    Fysio 14 juni
    Cira 14 juni
    cicilija 21 juni
    Blivandefrujohansson 28juni
    Vinden 28 juni
    Sofia08 28 Juni
    bruden08 28 Juni
    MJ 2008 28 juni
    järvedsullis 28 juni
    Ankan81 28 juni

• Lilla Puh78

Monken: Känns jättebra! Ja, kände att jag höll på att svimma bara de få minuter jag hade den på i butiken. Vill helst inte ramla ihop i kyrkan och då säkert dessutom spräcka klänningen. Så nu behöver jag inte bli smalare för klänningens skull, bara att shapa up kroppen lite, ffa armarna behöver bli lite mer välformade. Där har jag jobb att göra.

• Lilla Puh78

Hittat skor nu oxå. Kommer lägga in bild i galleriet här framöver. Köpte dem på det där stället på söder där de säljer "provskor" så de kostade bra drygt 300:- Helt kanon! Nu ska jag bara gå in dem oxå. Mjuka och sköna var de redan nu men man vet ju hur det blir att gå i skor en längre period oavsett utformning.

Skulle kört hem klänningen till mamma och pappa idag men dottern har åkt på magsjuka, så jag får ägna dagen åt tvätt ist... Så länge jag själv håller mig frisk får jag vara nöjd.

• Lilla Puh78

Det är inte vi som gästerna ska osa till så jag har faktiskt inte så stor koll på vilka som svarat eller inte. Men några räknar jag bort. En kusins kille kunde troligen inte, en annan kusin bor i USA så tror inte att han kommer. Sen är det några som har BF två dagar innan bröllopet så där faller nog ytterligare några bort.

Väntar oxå på att få besked om präst, borde redan ha fått det men men...

Har så himla mycket på jobbet just nu, och saker på kvällarna oxå. Kom hem för ca 5 minuter sen, och nu är det sovdax för att orka upp imorgon igen. *zzz*

• Lilla Puh78

Har ni hittat ngn mall för vigselprogram? Det börjar nog bli dagx att fixa lite med dem nu. Och sen kanske man ska börja fila lite på festprogrammet oxå. Det är ju bara 3 månader kvar nu... *pirrpirr*

Monken: Vi ska ha samma psalmer vi oxå. Visst är Blomstertid lite skolavslutning, men för mig är det verkligen sommar, glädje.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3