• Jenniecarlsson

Kan man ha ENDAST vigselprogram?

... och skippa festprogram? Jag är kanondålig på att pyssla och har precis blivit klara med vårt vigselprogram. Känner inte alls för att sitta och knåpa ihop ett helt festprogram med bordsplacering och grejer.

Tror ni att gästerna förväntar sig ett festprogram och ser det konstigt ut med "bara" bordsplaceringskort?

• Svar på tråden Kan man ha ENDAST vigselprogram?
  • lolinona

Jag håller med föregående, gör precis som ni vill.

• Englali

Alltså det finns ju inget rätt o fel tycker inte jag. Det är erat bröllop och det ska vara utformat så att det passar er, eran smak och era krav. Ingen annans, vill ni inte ha festprogram så skippa det. Är det någon som skulle invända mot det så tycker jag det får stå för dem och deras dåliga attityd. Nej, erat bröllop och ni bestämmer... såklart!

• Jenniecarlsson

Precis som jag kände, tack för era svar!

• Nessan

Många brudpar lämnar ju bort festprogramskapadet, tex till värdpar, tärnor o marskalkar, mödrar etc. så att det blir en överraskning även för brudparet. Kanske det kan vara ett alternativ om ni gärna vill ha festprogram men inte orkar/vill göra dem själv? (Ni kan ju bidra med bordsplacering och ev. gästbeskrivning själva då).

• DetOrdnarSig

Gör som ni vill! Vill ni inte ha något festprogram så skippa det. Vill ni ha men inte orkar så kan ni ju be om hjälp, som Nessan föreslår, eller bara dra ner ambitionsnivån lite. Det behöver ju inte vara ett 10-sidors häfte utan en vikt A4 funkar ju alldeles utmärkt.

Svar på tråden Kan man ha ENDAST vigselprogram?