• Ingarö08

Båt från Ingarökyrka - någon som kan tipsa om båt

Hej,
    Vi tänkte åka båt från vigseln till festen med båt. Någon som åkt båt från Ingarökyrka i en båt för ca 70personer. Vill undvika 2st båtar. Jag vet ju att reguljärbåtarna (Strömma och vaxholmsbolagets) båtar går där men tänkte kolla om någon har bra tips!

• Svar på tråden Båt från Ingarökyrka - någon som kan tipsa om båt
  • Ingarö08

Nu har jag kollat med Strömma och de har ingen båt - deras egna går i reguljärtrafik just då. Har pratat med Charter Sthlm och de har inte heller någon båt...
    Någon som har några tips!

Annars blir det buss och vi tar båt men det känns lite tråkigt!

• Ingarö08

Jag svarar på mina egna inlägg (ifall det är fler som är intresserade)

Nu har jag kollat med Ängsholmen charter och de har en båt (Karl-Johan) som tar 130pers och som kan gå Kolströmskanalen. Men den var sjukt dyr (tycker iallfall jag). Kostar 14000kr ex 6% moms.

• Gura

Hej,
    Har du löst båtfrågan ännu?

Vi skall också gifta oss i Ingarö Kyrka och är på båtjakt. Men vi letar efter en båt bara för oss två alternativt brudföljet. Resten av gästerna kommer att åka buss. När skall ni gifta er?

• Ingarö08

Ni kan få åka i vår båt Vi kommer att åka i vår båt från kyrkan till Bullandö. Vår båt har en stor "sittyta" bak som vi kommer klä i vit klädel.

Gästerna åker buss. Det blev för dyrt med båt för alla. Fick offert från 2st båtbolag och de skulle ha runt 14000kr ex moms (men då var det för 80pers). Sedan tillkommer ju dryck och kanske lite snittar... Vi sa att vi hellre lägger pengar på dryck till gästerna

Finns ett varv på Dalarö som har 2st mindre båtar oxå. De kostar runt 6000kr tror jag... Jag kan kolla upp det!

Vi gifter oss 23/8. När gifter ni er?

• Gura

Vi har resonerat likadant. Att det blir lite för dyrt med båt till alla gäster. Sen såg vi ett annat "problem" med att transportera alla med båt också, för om man serverar drinkar ombord, då blir det lite konstigt att sen dessutom ha välkomnstdrink på restaurangen också. Det blir verkligen "tårta på tårta" så vi tänkte åka själva i båten och gästerna får åka buss.

Vi gifter oss 14/6
    Hur mycket kostar båten för er? Dum fråga kanske - men då är det väl även någon som kör båten som ingår i priset?

• Ingarö08

precis så sa vi oxå - att det blir tårta med tårta med först drink på båt och sedan brudskål när man kommer fram...

Vi har landet på Ingarö och vår båt ligger där. Det är en Wellcraft, jättefin! Vi kommer att åka i den (bestman kör) och vi sitter bak på soldäck och dricker champagne .

Vill ni så kan min sambo köra er från kyrkan till middagen? Vi kan även fixa så att ni får champagne och att det finns glas...Vi kan göra det för självkostnadspris , dvs bensinen och dryck...

Jag kan maila dig bilder på båten om du vill!

Gura skrev 2008-03-15 13:06:18 följande:
    Vi har resonerat likadant. Att det blir lite för dyrt med båt till alla gäster. Sen såg vi ett annat "problem" med att transportera alla med båt också, för om man serverar drinkar ombord, då blir det lite konstigt att sen dessutom ha välkomnstdrink på restaurangen också. Det blir verkligen "tårta på tårta" så vi tänkte åka själva i båten och gästerna får åka buss. Vi gifter oss 14/6 Hur mycket kostar båten för er? Dum fråga kanske - men då är det väl även någon som kör båten som ingår i priset?
  • Gura

Skojar du med mig eller? Det låter ju helt fantastiskt!
    det vill vi jättegärna! Är du säker på att det inet blir för mycket besvär?

Jag blir jätteglad om du mailar bilder =)

lindae@passagen.se

TACK

• Ingarö08

Absolut inte -det är bara skoj! Vi har landet bara några minuter därifrån! Jag mailar dig bilder asap! :)

Vart ska ni och vilken tid?

Gura skrev 2008-03-17 09:24:51 följande:
    Skojar du med mig eller? Det låter ju helt fantastiskt! det vill vi jättegärna! Är du säker på att det inet blir för mycket besvär? Jag blir jätteglad om du mailar bilder =) lindae@passagen.seTACK
  • Gura

Vi skall till Wermdö Golfklubb där vi kommer att ha vår mottagning med brudskål och middag. Det borde ta ungefär 20-30 minuter med båt skulle jag tro. Det har ni säkert ännu bättre koll på =)

Jag blir verkligen jätteglad om det går att ordna detta =)Nu är jag spänd på att se bilderna

Svar på tråden Båt från Ingarökyrka - någon som kan tipsa om båt