• Awen

Fransförlängning Stockholm

Jag läste någonstans om att man kunde gå på salong och göra ögonfransförlängning. Är det någon här som gjort det och vill dela med sig av sina tips och erfarenheter?

• Svar på tråden Fransförlängning Stockholm
  • EllaM

Jaaa, jag vill oxå veta! Någon?

• 8108

Jag är sugen på att testa men läste att det bara e snyggt i max tre veckor.. och att det sen kan se oerhört konstigt ut om man inte fyller på alt. tar bort stråna

Det finns olika typer av förlängning, det som ser naturligast ut och som inte riskerar att se fult/konstigt ut när stråna börja falla är när man sätter dit stråna ett och ett men detta ger i gengäld kanske inte den extra effekt man verkligen är ute efter. Mer effekt blir det om man väljer där stråna sitter ihop 2-3 st och ännu mera effekt om man väljer "vippor"

Ska leta länkar, har nog några sparade...

återkommer

• marrying kind

Hej!

jag har gjort det flera gånger! Urfint, men det förstör fransarna om man har dem länge. Fungerar bra om man ska göra det för ett speciellt tillfälle- men det är inte fint i typ tre veckor, en dryg vecka som bäst..
    Jag har gjort det för fester eller semestrar jag har velat vara extra fin på, men försökte att fylla på i somras, men då hade jag knappt några fransar kvar efter..
    Men jag kan rekommendera Karins Nagelhörna I Solna, de är väldigt duktiga!

• Tesz

Hej!
    Nu kommer jag & är rätt pessimistisk här
    Har gjort det 2 ggr & tycker absolut Inte att det är värt pengarna! De trillar väldigt lätt av, även om man fyller på efter en vecka så var mina iaf borta efter några dagar igen.. Sen tycker jag inte att det ger någon större effekt, Ingen, inte ens sambon märkte nått Jag får mkt mer effekt av vanlig mascara!

• 080505 9

VARNING FÖR OSERIÖSA SALONGER!

Jag arbetar proffessionellt med ögonfransförlängning och driver en mycket framgångsrik salong i Aspudden, Stockholm.

Flera gånger varje vecka får vi lägga tid på stackars tjejer som gått till fel salong för en fransförlängning.
    Deras fransar sitter ihop i klumpar av lim, det svider och kliar och många av deras egna fransar har ryckts ut med roten. Så här ska INTE en fransförlängning gå till!
    Har du råkat ut för en sådan här ögonfransförlängning är min första rekommendation att gå till salongen, kräva borttagning med remover och pengarna tillbaka! FÖRSÖK INTE TA BORT FRANSARNA SJÄLV!
    På vår salong tar vi självklart bort din misslyckade förlängning GRATIS! (sök på google efter "misslyckad ögonfransförlängning" eller "fransförlängning aspudden". (kan inte lägga ut namnet)

Vi använder ett mycket skonsamt borttagningsmedel. OBS! Det finns ingen garanti att medlet tar på alla lim!

En fransförlängning ska inte kännas. Den ska inte synas. Det ska vara fint och jämt. Inga fransar ska sitta ihop.

Ögonfransförlängning är ett hantverk.

En salong kan se fin ut på utsidan, ha en flashig hemsida. De kan vara kända för sina hårklippningar och nagelförlängningar. Men Ögonfransförlängning är något som tar tid att lära sig. Många utbildningar går över 1-2 dagar (vissa enbart ett par timmar!!) och sedan förväntas de stackars tjejerna att kunna yrket! När vi utbildar våra tjejer ser vi till att de kan yrket innan vi ger dem sitt certifikat. Det kan ta månader..

Ögonfransförlängning Stockholm
Svar på tråden Fransförlängning Stockholm