Välja tärna?
Jag har problem. Jag har tre systrar. Men vill bara ha två av dem som tärnor. Kan jag göra så? Eller måste jag välja även den tredje?
De två jag vill ha är ogifta och yngre än jag. Den tredje är nyligen gift och har ett barn.
Jag har problem. Jag har tre systrar. Men vill bara ha två av dem som tärnor. Kan jag göra så? Eller måste jag välja även den tredje?
De två jag vill ha är ogifta och yngre än jag. Den tredje är nyligen gift och har ett barn.
Hmmmm.... svårt. Jag har ingen aning om vad ni har för förhållande till varandra.
Rakt av låter det konstigt. Men det avgör DU vad som känns bäst i hjärtat.
Vår relation? Hon är min enda biologiska syster. De andra är plastsyrror, den ena har jag inte så mycket kontakt med, mindre än min biologiska.
Men väljer jag dessa två blir det snyggare där framme och jag är lite sur på den tredje.
Ja det är svårt.... Man vill ju inte såra nån juh.
Prata med henne o se vad hon säger först kanske...
Skulle hellst slippa det...
Kan man inte bara göra valet och inte säga något? Eller skylla på att hon är gift?
Hur du väljer att göra kan ju vara beroende på vilken relation du fortsättningsvis kommer att ha eller kanske VILL ha med henne...värt att tänka på!
mmmm... det va det jag tänkte på också.
Klart du kan men som ovan... hur vill du att framtiden ska vara?
Måste framtiden ändras då för att jag väljer de andra två?
Det är mitt bröllop och jag borde väl få välja som jag vill?
Hur framtiden blir bestämmer man ju inte helt själv...ens egna val kan få konsekvenser för andra som då väljer...förstår du?
Såklart att det är ditt bröllop och därmed du som bestämmer- på gott och ont, det ska man vara medveten om.
Att bestämma över sitt eget bröllop är en rättighet man tar sig...hur andra väljer att påverkas blir upp till dom- det råder inte du över. Vad dom sedan väljer att göra kan komma att få effekter i ditt liv- det kan ju faktiskt slå tillbaka på en själv.
Förstår du?
JO jag förstår men... hon har ju även sagt till mig att det här är ert bröllop. Gör vad ni vill och strunta i vad andra tycker och vill. NI bestämmer sa hon ju.
Hm... det är i så fall bättre att du väljer EN syster (som du har mest kontakt med) och struntar i de andra två. Då blir det inte samma "utfrysning" utan du kan bara säga att "henne står jag faktiskt närmast" om den frågan uppkommer. Då behöver de andra två inte känna sig så utanför.
Kan ju vara lite jobbigt på er stora dag om EN syster sitter där och inte blev tärna. Gäster kommer säkert fråga och kommentera det (folk älskar intriger) och det kan överskugga ER stora dag. Det vore bara dumt att folk fokuserade på det.
Om däremot en syster är vald och de andra två inte är det inte lika mkt "skandal" på det. Tycker jag!
är det viktigare för dig hur det ser ut än vilka relationer du har till personerna?
Oavsett hur du väljer, gör ett val du kan motivera och stå för - oavsett vilka konsekvenserna blir.
jag tycker inte man kan göra så. min M2B var inne på samma grej, att väla endast den ena brodern. men jag tycker inte man gör så.