• pandis2405

Rolig transport för kort sträcka?

Vi har ca 5-10 minuters gångväg mellan kyrka och festlokal, och jag funderar på hur vi brudparet ska transportera oss däremellan. Jag skulle tycka att det var jättemysigt med häst och vagn men det är så tokigt dyrt för den lilla biten. Hmmm...

Man har ju heller ingen aning om ifall det blir strålande sol eller hällregn (slutet av maj).

Nån som har några bra idéer?

• Svar på tråden Rolig transport för kort sträcka?
  • Kärlek08

Flakmoppe!!! Lätt, håller med paeonia. du fram med paraply om så behövs. Det vore iofs roligast om du körde men det blir nog svårt utan att skita ner klänningen...

• Kärlek08

alternativt om ni känner ngn/hyr motorcykel med sidovagn, men det kräver ju a-körkort...

• PennyJenny

Tandemcykel hade ju varit kul ju! fast det är ju inte så lätt att cykla i klänningen förståss.

• Zozo

Skottkärra, eller rullebör som vi säger hemma

Du kan ju ta häst o vagn till tillbakavâgen och köra en extra tur sa ni hinner mysa lite?

• pandis2405

Ja, flakmoppe låter skoj! Undrans om vi kan få tag på det nånstans?

• Paeonia

Sätt ut en annons i lokaltidningen och förklara att du vill hyra en. Kanske kan vara värt att prova!

Paeonia

• pandis2405

Paeonia, tack för tipset!

Några andra transporttips?

• tobiasochlinda

häst och vagn är ju alltid mysigt och som sagt, ta en extra tur och passa på och "pusta ut" annars om ni har nån bonde i närheten kanni kanske åka traktor skopa eller hövagn eller dyl. Jag vet att det finns flera som har åsna och vagn, troligen samma pris som häst och vagn, men lite udda. Ni får väl slå till stort annars och hyra ett typ "skansen tåg" vet att det finns såna och hyra och då kan ju alla gäster åka med! Fyrhjuling annars med flak.

• pandis2405

skansentåg är jättehäftigt, och då kan alla åka med, men jag har kollat lite på det tidigare och det är jättedyrt.

tack för lite motiv till att faktiskt ta häst och vagn! det skulle ju faktiskt bli vår stund att vara för oss själva lite efter vigseln...

• tobiasochlinda

Jag har kört en hel del brudpar själv med häst och vagn och jag har fått intrycket av att brudparet aldrig ångrat en minut att just få den väldigt romantiska och rogivande stunden för sig själva innan festen börjar. var är vigseln, kanske kan ge lite tips på var du kan vända dig!

• Fru Diamant

tobiasochlinda:
    Jag vill gärna ha tips på folk som kör häst och vagn. Gifter mig de 2 augusti i Tyresö kyrka (söder om Sthlm).

• _elin_

Fru Diamant: Vi gifter oss oxå i tyresö kyrka, den 12 juli och ska va i bygdegården. Skulle oså behöva tips på bra transportmede, har funderat men inte kommit på ngt. Har du hittat nån i tyresö som har häst o vagn?

Hur längt har du kommit i planeringen och förberedelserna? Kul att "hitta" ngn här som ska vara på samma ställe!

• tobiasochlinda

jag vet att det finns någon på djurgårn, men dom är nog rätt dyra.. men typ crw häståkeri tror jag dom heter (prova googla och be om ett pris) sen kan du prova wiksholm.se dom kanske vet någon om inte annat. sen tror jag det finns nån ylva Hagander i haninge traktern, fors gård tror jag det heter, (googla där också) dom tror jag inte kör själva, men dom vet säkert nån. lite tips iallafall :)

• pandis2405

tobiasochlinda: vi ska vara i Täby (norra Stockholm). Stället där vi ska ha fest brukar kunna ordna häst och vagn, men om vi bestämmer oss för häst och vagn och deras är fullbokad så hör jag av mig till dig för eventuella tips!

Svar på tråden Rolig transport för kort sträcka?