Ni med budgetbröllop.
Ska ni ha riktiga dukar eller fuskar ni med papper/plast på middagen?
Ska ni ha riktiga dukar eller fuskar ni med papper/plast på middagen?
Vi skall ha linnedukar, men jag hade 30 års fest i sommras för 50 personer, då köpte jag en Duni duk av lite bättre kvallite, det såg nästan ut som linne och kändes jätte mjuk och nästan som tyg. Vet man inte om det tror jag inte man tänker på att det är papper
Funderar på att köpa lakansväv på typ IKEA (19:-/metern)
Sen lägga en löpare uppe på den.
Det blir antagligen lakansväv eller annat billigt vitt/cremefärgad tyg. Så får man fixa med fina bordsdekorationer istället.
Vårt får väl räknas till budgetbröllop...
Hade först tänkt dukar på rulle typ duni eller nåt. Sen kom vi på att vi behövde få tag på vinglas också så då frågade vi på hotellet om de hyrde ut glas och dukar...
Nemas problemas, vi fick ta hur många glas vi ville samt hur många dukar vi ville också - fina linnedukar... Betalade *funderar* kring trehundra spänn... Det måste väl räknas till budgetpris... :)
Det blir lakan för vår del...
Blir även Lakan här :) med snygga löpare uppe på :)
Vi kommer inte att ha dukar alls. Vi ska vara i en omgjord lada med gamla rustika bord, så det blir snyggast utan! Kanske möjligen någon löpare men det får jag fundera mer på!
vihar kollat runt lite och kommit fram till att säger man i bokningen att man ska ha en tillställning iställetför ett bröllopsfest så betalarman typ 50% mindre / person!!!
vi ska pröjsa ca300/person med vin till alla tre rätter och då får vi med lokalen!!! i en herrgård!!!!
Vi har catering som står för allt sånt. Billigt och perfekt! Både porslin, dukning och dukar.
Ja just ja, diskning står de också för!! Känns skitbra.
har inte tänkt så långt än. Det var ju synd att jag inte nallade med mig lite dunilin dukar på jobbet när det fanns
kvar :(
Jaja svärmor kanske har kvar vita dunilin dukar annars får det bli min mormors linne dukar.
Vi har köpt krossad velour på Jysk 5m för 50:-, har "provdukat" med det å jag tyckte det blev jättebra! Sen så köpte vi bruna panellängder på Dollarstore, 2st för 50:- dom ska vi ha som löpare.
Det går att hyra dukar också hos de flesta party-pryls-uthyrare. Inte alls dyrt och då får man i tyg och lipper sy.
precis så tänkte vi också göra med löparna, köpa panelgardiner från dollarstore!
de har ju massa olika o völja på =)
vi kommer att köpa vita lakan på ikea för 25kr styck
Jag har köpt pappersduk på rulle på öb, den är svagt mönstrad och jättefin....15 kr för 6 meter och inget problem med att tvätta bort rödvinsfläckar efteråt :) Med fin dukning och dekor tror jag ingen kommer reflektera över att det är pappersduk!
du gav mig en riktigt bra idé drä =) tack!!
bumblebee jonis skrev 2008-01-17 19:13:49 följande:
Någon form av tyg blir det i alla fall.
Vi ska hyra genom ett tvätteri, fick höra av en bröllopsfixare att det är betydligt billigare än att ta det genom henne själv. Tack för det tipset sa jag till henne