• RangaTanga

Weddingannouncer.. Jag blir GALEN!

Blir galen på Weddingannouncer, försöker få till en hemsida inför bröllopet, men det blir ju olika storlekar på texten precis hela tiden, jag blir galen snart. Finns det någon som har tips på en annan sida man kan göra sin "hemsida" på som är gratis? Eller har tips på vad jag gör för fel? Skriver först texten i word för att få till annan färg på texten är kanske det som är problemet?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Weddingannouncer.. Jag blir GALEN!
  • Mi och Nez

Vet inte exakt, men jag kommer väl ihåg att det är lite klurigt att få till det, svårt att välja stilar och teckenstorlek.(eller så ändras det bara på nåt ställe och inte på all?!)
    Man får nog acceptera att det ser ut på ett visst sätt när man väljer en speciell design... och göra det bästa av det

• RangaTanga

*Skrattar* Ja det ändras av sig själv både textstil & storleken så fort man tittar på sidan tycker ja

• Paeonia

Jag skriver också i Word,väljer typsnitt och storlek, kopierar.
    Trycker sedan på Wordknappen i rutan när jag tagit mig in på rätt rubrik på min sida. Öppnas då ett fönster där jag plockar hem texten. Trycker sedan på 'ignorera typsnittsdefinitioner' innan jag trycker ok.

Sen ändrar jag färgen efteråt.

Jag har också bråkat endel och det kanske finns ett bättre sätt än mitt. Jag är ganska världelös på datorer.

paeonia.weddingannouncer.com/

Här är min sida som är under uppbygnad.

Paeonia

• RangaTanga

Jag har inte klistrat in via wordknappen, ska testa det så kanske fungerar bättre. Jag brukar vara rätt duktig på datorer (tycker jag själv, hehe!) men idag suger jag kraftigt

Tack!!!

Paeonia skrev 2008-01-18 10:43:52 följande:
    Jag skriver också i Word,väljer typsnitt och storlek, kopierar.Trycker sedan på Wordknappen i rutan när jag tagit mig in på rätt rubrik på min sida. Öppnas då ett fönster där jag plockar hem texten. Trycker sedan på 'ignorera typsnittsdefinitioner' innan jag trycker ok.Sen ändrar jag färgen efteråt.Jag har också bråkat endel och det kanske finns ett bättre sätt än mitt. Jag är ganska världelös på datorer.paeonia.weddingannouncer.com/Här är min sida som är under uppbygnad.Paeonia
Svar på tråden Weddingannouncer.. Jag blir GALEN!