• blivandefrularsed

Transport för gästerna?

Vi kommer att ha middagen och festen efter vigseln ca 2 mil utanför stan och från kyrkan. Vi funderar därför på om vi ska ordna med transport för gästerna till och från festlokalen. Dom jag pratat med om detta har sagt att dom tänkt fixa skjuts på egen hand och tyckte också att det kunde vara skönt att ta sig hem när man vill.

Vad tycker ni? Det kommer förmodligen isf bli en kostnad på 3000kr för att hyra en buss som tar alla gästerna och det känns ju onödigt om många ändå tar sig fram och tillbaka själva. Men samtidigt kanske en del uppskattar det...svårt beslut. Personligen hade jag som gäst inte räknat med att transport ordnats utan fixat skjuts eller delat på en taxi med några andra.

• Svar på tråden Transport för gästerna?
  • Anglia

Jag kanske hade funderat på att tagit med transportfrågan i inbjudningen på ett smart sätt. Fråga om det finns folk som vill få skjuts och be dem kryssa i en ruta eller nåt och sen utgå från det. Några kanske vill och några vill inte. Du kanske inte behöver ha en sån stor buss heller. Men det är som sagt upp till var och en vad man vill bjuda sina gäster på. Hoppas du kommer på hur ni ska göra..

A

• Suniz

Jag hade tänkt göra så som Anglia föreslår. Alltså att ta upp frågan i inbjudan på något sätt, men kommer att skriva att de får betala turen själva. Det blir väl ungefär 50kr var, beroende på hur många som vill åka. Vi har varit på en fest nu där de hade gjort så och det var mycket uppskattat från gästernas sida! Man slipper klöddet med att ordna egen skjuts, och behöver bara infinna sig där bussen går ifrån vid den speciella tiden!

Svar på tråden Transport för gästerna?