• starchick

HD i bröllopsklänning?

Vi har funderingar på att åka på varsin Harley davidson från kyrkan. Frågan är ju bara, går det med brudklänning? Är det någon som har åkt hd eller annan hoj med brudklänning? Det känns som det är rätt svårt utan att förstöra hela klänningen....

• Svar på tråden HD i bröllopsklänning?
  • Waersta

Om ni åker s a k t a så borde det gå.

• starchick

men liksom...jag tänkte på att jag får ju typ dra upp klänningen till hakan eller nåt och visa mina ben för alla gäster ;) eller ska jag liksom bara hålla upp släpet och sitta på resten av klänningen...fasen vad rörigt det låter men ni fattar va?

• Nessan

Vad har du för stil på klänningen? Har du underkjol med ringar kan det kanske vara komplicerat, men den kan man ju ta av isf. Jobbigast är ju att "hålla upp" klänningen på nåt sätt så den inte släpar i backen och inte fastnar. Är du rädd om den? (du måste nog dessvärre räkna med att den kan bli smutsig om du ska åka hoj). En annan fråga är ju detta med hjälmen. Har du en stor fin håruppsättning eller över huvud taget är fin i håret är det ju lagom kul att trä på sig en tight hjälm på det.

• starchick

Klänningen finns i mitt galleri, rätt långt släp och dessutom underkjol med ringar....Ska ha krona och håruppsättning så nån hjälm blir dte inte. Men vi ska bara åka typ"runt hörnet" var det tänkt, alltså inte särskilt långt och sen kommer vi till festlokalen på en flakmoped....ungefär som att vi hade inte råd med harley hela vägen

• starchick

puffar upp denna lite =)

• Ankan80

Harley med sidovagn kanske??

• starchick

ja kansek...men dessvärre vet vi ingen som har just en sådan

• 2008-08-09

Vi hade en tanke på att ta våra motorcyklar från kyrkan till festen också, och visst skulle man säkert få till det där med klänningen. MEN jag vill ju inte direkt trycka en hjälm på huvudet...
    Så vi slopade nog den idén..

• starchick

Hm ja vi hoppar över hjälm, ska inte åka så långt och dessutom sakta så hoppas det går bra

Det blir nog en hd med sidovagn som det verkar, allt e klart och bokat
    2008-08-09 skrev 2008-01-23 16:53:08 följande:

Vi hade en tanke på att ta våra motorcyklar från kyrkan till festen också, och visst skulle man säkert få till det där med klänningen. MEN jag vill ju inte direkt trycka en hjälm på huvudet...Så vi slopade nog den idén..
Svar på tråden HD i bröllopsklänning?