• Joji

Hur vanligt med temafärg på tärnor och best men?

Jag ska ha tre tärnor, och min m2b tre best men... Men, vi vet ännu inte hur vi ska göra med deras kläder: om vi ska be dem att ha kläder som passar med vårt tema (brunt, guld och vitt, vitt är ju dock uteslutet ) eller om de ska "få" klä sig hur de vill. Nästa fråga, om man ber dem ha kläder som passar, blir ju om man ska betala det eller inte, men det är ju som sagt nästa "problem".

Hur har ni gjort/hur tänker ni göra???

• Svar på tråden Hur vanligt med temafärg på tärnor och best men?
  • mysifer

jag/vi tänker be vår tärna och marskalk att följa vårt tema (medeltid) och helst även färgtema men det viktigaste är det första. jag hoppas att de ställer upp på det för vår skull för det är så pass viktigt för oss.

• Synthetic

Våra kommer följa färgtemat Jag kommer vara med och hjälpa dem hitta kläder

• sommarbrud 080802

Våra kommer också följa färgtemat och vi är med och hjälkper dem med kläderna.

På fråga nr2 så sa vi att vi skulle hjälpa till med bet. på deras kläder eftersom de är vi som bestämmer färgerna och klädvalet på herrarna. För övrigt betalar vi tärnornas klänningar och lägger 500:- till marskalkarnas.

• Pingi

Vi kommer ha 4tärnor och 4 marsalkar och alla kommer att följa temat, tärnornas kläder betalar vi för men då mänen ska ha militär uniform så får de låna detta eftersom alla marsalkar är officerare i hemvärnet vilket gör att vi slipper en stor kostnad för dem. Men det är också därför vi betalar tärnornas kläder eftersom det annars skulle se konstigt ut om marsalkarna var lika klädda men inte tärnonra så dey är ju en avvägning om det är bra eller dåligt. Men vi är nöjda.

• Offis

Mina tärnor kommer att ha klänningar som går i vårt färgtema och marskalken kommer att ha samma outfit som m2b. Jag var med när tänorna valde sina klänningar och designen fick de välja helt själva, men färgen var ganska "fast"

• Fenixx

vi kommer be våra att följa vårat färgtema då vi dessutom ska ha temabröllop.

• 20080301

Min tärna och våra marshalker (3 st) kommer alla följa tema och färgtema och eftersom vi kräver det betalar vi även deras kläder så klart. Hade dom fått välja själva hade dom fått betala för det oxå

• Joji

Intressant att läsa hur ni gör!

Vi tycker att det vore kul om tärnorna hade klänningar i t ex brunt och marshalkerna detaljer med brunt/guld... Ska fundera vidare på detta.

Fler tankar?

• Mi och Nez

Våra tre tärnor har själva fått välja klänning (men de var överens från början om att de ville ha samma, så det var aldrig något problem) De kommer att ha guldiga/beiga klänningar där vi betalar 500:-/klänning. De tre marskalkarna kommer att bära svarta kostymer (se de redan har) där vi köper guldiga slipsar samt näsduk till.

Tycker att det kasn vara snyggt att tärnorna matchar marskalkarna och att det syns att de tillhör brudföljet. Däremot behöver de inte matcha servetterna tycker jag

• Joji

Mi och Nez skrev 2008-01-27 18:09:39 följande:

Våra tre tärnor har själva fått välja klänning (men de var överens från början om att de ville ha samma, så det var aldrig något problem) De kommer att ha guldiga/beiga klänningar där vi betalar 500:-/klänning.
    Åhå - nu utvecklades ju frågan ännu mer:

När tärnorna ska ha klänningar som matchar färgtemat: ska de ha likadana kläningar, eller olika?????
Svar på tråden Hur vanligt med temafärg på tärnor och best men?