• Mubii

Egen Secret Box... + fråga

I onsdags tog jag semester Vaxade benen, bikinilinjen och rakade under armarna... sminkade mig riktigt fint, gjorde mig snygg i håret och sen körde jag...

Tack och lov att det finns digitalkameror och att de har självutlösare. Bland annat draperade jag vår fåtölj i ett vitt underlakan och lade mig själv i den... satt i soffan (även den draperad) och åt vindruvor från en klase, poserar framför en vit vägg, och allt i olika outfits... Visst, det krävdes en del omtagningar, samt repetitioner på uttryck och poser framför en spegel först (man är ju tyvärr ingen naturbegåvning), men nu har jag 28 bilder, varav jag står och väljer mellan 23... så nöjd att det gick.

Naturligtvis blir det en budgetbox, men snygg nog tycker jag allt! Mitt stora problem nu är vem jag ska framkalla hos, då vissa av bilderna är topless och en är när jag precis håller på att dra ner trosorna, så liiiiite av håret syns. Inget jag vill ska flyta runt nånstans... vem är seriös nog att inte göra så med mina digitala filer? Extrafilm? Fotoquick? Någon som vet? Har tyvärr inte tillgång till fotoskrivare. Ska kanske tillägga att detta ska bli alla-hjärtans-present. Till morgongåva blir det en riktig (om det nu blir en box alls vill säga).

• Svar på tråden Egen Secret Box... + fråga
  • fitforfight

Jag tror att dom flesta är så pass proffsiga. Men om du skickar efter dom över nätet så slipper du ju möta deras blickar när du ska hämta dom

Har du redigerat dom? jag hjälper dig gärna med en bild om du vill. /Erika

• Tingeling_99_

Är dock inte lika säker på det....
    Kände en kille för några år sen som hade kompisar som jobbade på Önskefoto, och där sparde de alla sånna kort och satte upp.

• Joji

En gång när jag var yngre blev jag uppringd av en kille som arbetade på fotoaffären, och hans kompis... Så borde det ju inte få gå till, men tyvärr så verkar det ju inte alltid gå helt rätt till...

• Mubii

Ajdå... det låter ju inte bra... Men Extrafilm tex. är ju såpass stora (och "gamla"), så de borde vara proffsiga. Jag menar, de bör ju ha fått sådana bilder förr och man har väl inte hört något om dem?

Att möta deras blickar när jag hämtar bilderna är inget problem, så länge jag "vet" att de inte har sparat dem för eget bruk. *suck* *funderar vidare*

• Mubii

Oh, glömde... Fitforfight: jag är inte hemma nu, så jag har inte tillgång till bilderna, men jag skickar gärna en till dig. Vart ska jag skicka den?

• Skottdagen2008

Jag skulle nog gått till en fotofirma som är seriös och inte så stora utan en lokal firma i stan med kvinnor bakom disken, som har bra rykten om sig och gått dit personligen och sagt som det var. Liksom för att verkligen säga detta är jag och vad jag önskar med bilderna. för att de inte ska "våga" behålla bilder heller och också för att se att jag törs stå för bilderna och skulle de ha en bild kvar på kontoret so what, varsågod att gklo bäst ni vill, men jag är bara min m2bs.

Hm, förklarade jag vettigt.

• fitforfight

Jag inboxar dig min mail.

Mubii skrev 2008-01-28 13:15:53 följande:
    Oh, glömde... Fitforfight: jag är inte hemma nu, så jag har inte tillgång till bilderna, men jag skickar gärna en till dig. Vart ska jag skicka den?
  • Tessa P

Jag har jobbat i fotolabb och jag skulle aldrig lämna in sådana bilder för framkallning.

• fitforfight

Känner du ingen som har fotoskrivare så att du kan skriva ut dom själv?

• lillamaa

men å vad jobbigt att de ska vara så där osäkert!

• Mubii

Åååhhh... vad svårt... Nej, jag känner ingen med fotoskrivare tyvärr... Vi har en Hp laserskrivare på jobbet och jag har matta fotopapper, som passar till den, då jag har fått skriva ut andra typer av bilder på den tidigare Problemet är att de oftast blir mer eller mindre randiga och jag vill faktiskt helst att de här blir både blanka och snyggt utskriva.

Vet inte om någon fotofirma säkert har kvinnor bakom disken, men visst, man kan ju fara runt lite och kolla... *supersuck*

Så nära och ändå så långt bort... Nåja, inte över nätet då i alla fall kanske... Får se hur jag gör. Tusen tack för era tankar!

• Tessa P

Oavsett om det står en kvinna bakom disken eller ej så kan det ju vara andra som framkallar... Vet inte hur pass vanligt det är nuförtiden att butiker har eget labb, tror att de flesta skickar in till ett centrallabb.

Jag skulle inte lita på ngn annan än mig själv i ett sånt läge, jag har själv sett vad som händer med såna foton och hört från fd kollegor om vad som försigått på andra labb. Fast detta var iofs kanske 10 år sen så det kanske har ändrats...

• rosesarered

Läste denna tråd och kom ihåg en gång då vi framkallat bilder och det fanns nån bild på mig i bikini och en utan överdel ( med blomblad utspridda över dekoltage och mage) som min pojkvän tagit.
    Den bilden sitter ju säkert uppsatt i fotobutiken,hmmm...
    brukar framkalla mina bilder där rätt ofta. Men det bjuder jag på, såg ju rätt snygg ut på bilden

Lycka till TS iaf

• Mubii

Tack Rosesarered! Och Tack ni andra också... lutar nog åt att jag går till Fotoquicks butik och ber dem "face to face" och gärna en snabb-framkallning om det finns (det fanns ju en-timmes förr i alla fall).

rosesarered skrev 2008-01-29 21:16:15 följande:
    Läste denna tråd och kom ihåg en gång då vi framkallat bilder och det fanns nån bild på mig i bikini och en utan överdel ( med blomblad utspridda över dekoltage och mage) som min pojkvän tagit.Den bilden sitter ju säkert uppsatt i fotobutiken,hmmm...brukar framkalla mina bilder där rätt ofta. Men det bjuder jag på, såg ju rätt snygg ut på bildenLycka till TS iaf
Svar på tråden Egen Secret Box... + fråga