Transport till gästerna?
Hej! Är det många som fixat/ar transport från kyrkan till festlokalen och hem efter festen? //tacksam för svar!
Hej! Är det många som fixat/ar transport från kyrkan till festlokalen och hem efter festen? //tacksam för svar!
Vi har en buss som ska transportera vara gaster till kyrkan,festen och sen hem pa natten,
Mest for att vi har en massa amerikanare och det ar latt att aka vilse bland alla smavagar i skane
Vi har också buss, till vigseln/festen (samma plats) och tillbaka från festen på natten.
ok! Vad betalar ni för det ungefär?
Vi betalar 4100:- inkl moms för båda vägarna, det är ca 15 min bilväg. Vi fick också ett pris på 4000/väg, så det gäller att kolla runt lite.
Även vi kommer bussa våra gäster eftersom festlokalen ligger en bra bit från Göteborg.
Vi erbjöd inte någon transport. Det var faktiskt enklast att låta bli. De flesta som kom hade egen bil (vilket vi visste att de skulle ha) och de fåtal som inte hade tillgång till egen bil kunde åka med nån de kände.
Vi betalar ca. 4000 far hela kvallen.
Vi hade vårt bröllop i Vallentuna utanför Stockholm, det är långt men går att ta sig kommunalt dagtid.
Däremot på hemvägen bokade vi buss eftersom taxi hade blivit väldigt dyrt och kommunalt hade måste passas ganska noga. Den stora anledningen är ju att man inte vill att ens gäster ska börja fundera på hur de ska ta sig hem när det är tid kvar av festen. Och vi ville inte heller gärna att de skulle behöva ta bilen, eftersom vi ville ha en ordentlig fest.
Det kostade ungefär 3 000 kr och var värt varenda krona.
Tänk efter hur svårt/lätt det kommer vara för dina gäster att ordna egen transport så har du svaret.
Vi ska forsoka ordna samakning mellan vigsel o fest. Hade forst tankt betala for minibussar men det skulle bli sa fasligt dyrt!
tack för alla svar! Ja nej det vill man ju inte att alla ska börja tänka på hur dom ska ta sig hem efter halva festen!
Jag funderade också på buss ett tag men ringde ett taxibolag och frågade vad det ungefär skulle kosta att åka samma sträcka, 100 kr skulle de ta. Därför skrev jag telnr till tre taxibolag i stan och att det kostade ca 100 kr i inbjudan, se mitt bildgalleri. Det blir ju inte många kr om man är 4 som åker i samma bil...
Oj, nej, om det kostade 100 kr för en taxi skulle jag inte heller ha buss, men då kan det inte vara långt alls? Våra taxibilar skulle kosta 350 ca, så då blir det lite mer.
jo det är klart, nej det är inte jättelångt