• varberg77

Hur mycket kostade era ringar samt tårta?

Undrar vad era ringar kostade, köpte ni till både tjejen och killen eller bara till tjejen?
    Vad kostade er tårta, till hur många personer var den?

• Svar på tråden Hur mycket kostade era ringar samt tårta?
  • stinakina

Vi har köpt ring på nätet för 1820 (den ökade med 200 efter nyår) men jag mitt nöt har mätt lite fel, måste ta in ringen en storlek, och jag har kontaktat en guldsmed i stan...200 kostar det...så vi tjänade inget på det *hihi*

Vi köper vita prinsesstårtor, 20 bitar kostar ca 300, så vi räknar med tusenlappen..
    Vi dekorerar tårtorna själva med en ros mitt i...

• varberg77

Vi har också kollat ringar på nätet, men det är ju det där med storlek då. En sak om man får en för stor, men tänk om den blir för liten

• Pumpkin

Prova i butik först

varberg77 skrev 2008-01-29 09:36:03 följande:
    Vi har också kollat ringar på nätet, men det är ju det där med storlek då. En sak om man får en för stor, men tänk om den blir för liten
  • DetOrdnarSig

Där jag beställde på nätet, titanringar.com, kunde man låna hem ett ringmått först. Det tror jag att flera nätförsäljare har.

Våra ringar kostade ganska exakt 10000, då köpte vi nya förlovningsringar till oss båda och vigselring till mig. Jag hämtade ut dem i fredags och är så nöjd! De är jättefina.

• humlan81

Jag ska åka och hämta våra ringar alldeles snart! *pirrigt*
    Vi har beställt dem av en bekant som är guldsmed, vi har själva utformat modellen och de är handgjorda.
    Kompispriset blev 8000:- till en "vanlig" kund hade de kostat 11870:-, men då är ju inte vigselringen med iofs..

• marina77

mina ringar kostar totalt 50000 och makens endast 3000:) kanske inte helt rättvist...men det är ju han som bestämt...älskar mina ringar

• 3Maj08

Min kostade 5000:- fick den jag ville ha och blev så glad när jag såf prislappen

• Juliazzb25

Min vigselring kostade 15.000 sek om min makes kostade 4500 sek.

Tårta kostade 55 kr bit och vi hade 150 gäster.

Totalt gick tårtan på 8250 sek

Dyrt dyrt men tyvärr blev jag lite besviken hur den såg ut på riktigt. Kolla nogrant hur ni vill att eran tårta ska se ut.

Man kan alltid beställa en liten tårta som de kan göra som prov så får ni se exakt hur det ser ut.

Lycka till

• Birella
    varberg77 skrev 2008-01-29 09:36:03 följande:
    Man kan förstora den då det fick jag göra på den första ringen som jag fick, det kostade väll nån hundra lapp
  • ljubavi

våra ringar (förlovning och vigsel) kostade totalt 2000:- och tårtan går på 1200:- (60pers)

och med tanke på vad vi får och fick för pengarna är jag väldigt nöjd! =)

• jimbolina

Hej Tjejer. Det är ju så himla dyrt med ringar. Jag har hittat min drömring för 80.000kr här i Sverige.. Jag kan defenitivt inte köpa den. Har kollat runt på några hemsidor ifrån USA
    www.zales.com nr 17328030 samt nr 410017234914 ifrån www.mayors.com

Priserna är ungefär 60% billigare Kan detta stämma? Är det någon som vet vad man ska gå efter så att man inte bli lurad av ringens skönhet???

• lycklig78

jimbolina: Jag vet inte vad det är för karat i USA, men jag kan tänka mig att det skiljer där kanske.

Jag vet inte riktigt vad min ring kommer att gå på, eftersom vi har guldsmed i släkten som står för arbetet. Tårtan går på 50 kr/pers så hela tårtan gåt på ca 3500:-

• jennysnartfru

tårtan ingick i kuvertpriset så det har jag ingen aning.
    våra ringar:
    mannens, 10 000
    min förlovningsring, 7000
    min vigselring, 18000

• FruFA

Bröllopstårtan ingår också i det kuvertpris vi fått, 950 kr/person.
    Min förlovningring: 16 000
    Min vigselring: 14 000 kr
    Hans förlovningsring: 9000 kr

• pojomo

den kommer att kosta 3500:- Köpte nya förlovningsringar när jag friade å dom kostade ty 1800-2000 st

• bröllop080719
    jimbolina skrev 2008-01-29 16:18:17 följande:
    Hej Tjejer. Det är ju så himla dyrt med ringar. Jag har hittat min drömring för 80.000kr här i Sverige.. Jag kan defenitivt inte köpa den. Har kollat runt på några hemsidor ifrån USAwww.zales.com nr 17328030 samt nr 410017234914 ifrån www.mayors.com Priserna är ungefär 60% billigare Kan detta stämma? Är det någon som vet vad man ska gå efter så att man inte bli lurad av ringens skönhet???
    Jättefina ringar men tänk på att guldets karathalt och kvalitet samt diamanternas klarhet och färg kan skilja sig från svenskahandlare.
  • Fröken Figo

Ringar: 40 000 SEK

(min förlovningsring var svindyr och sen våra allianser. Också rätt saftiga i pris men vi fick precis vad vi ville ha)

Tårta: hoppas på 30 - 35 SEK biten. Och vi är väl runt 120 + gäster och jag vill äta minst 3 bitar och vill att folk ska kunna ta om så vi beställer några fler än gästantalet... Rätt bra pris per bit.

Vi vill inte ha nåt jätteavancerat. Gräddtårta och nån smarrig chokladmousse och nåt mer i mitten. Jordgubbar på... ingen av oss är så mkt för pampiga "galna" tårtor, den måste se aptitlig ut.

• jizz

Förlovningsringar: ca 2300 kr/st
    Vigselringar: ca 2700 kr för min och ca 2000 kr för hans.

Tårta kommer kosta 20:-/bit vilket kommer bli 1200:-
    Toppenpris tycker jag eftersom det inte är vanlig prinsess!

Svar på tråden Hur mycket kostade era ringar samt tårta?