• sostot

Barnkarusellen

Hej!

Jag skrev i den här tråden för dryga året sedan. Det har hänt massor sedan dess förstår jag!

Då skulle jag och maken precis till att börja med barnalstringsprojektet. Jag misstänkte att det skulle bli problem, oregelbundna mens och maken har också en del saker som kan påverka. Och mycket riktigt
    Nu står vi i kö för att påbörja utredning.
    SÅ. Känner ni för att ge mig tips kring huskurer etc så tar jag jättegärna emot det..

• sostot
    BrudSommar2006 skrev 2008-04-15 14:48:37 följande:
    Sostot, hur oregelbubden är du och vad är makens problem? När har ni tid för utredning?
    har sista året varierat mellan 24 och 40 dagar, men har sista månaderna verkat stabilisera sig runt 25-27 dagar. har aldrig varit så jämn som nu någonsin tidigare.
    maken hade ljumskbråck som tonåring, tog ett år innan de opererade honom.
    jag skulle tro att vi blir kallade för utredning om två-tre månader. har faktiskt tagit ägglossningstest i två månader då den då gav klart utslag en av månaderna.
    så nu är det huskurer som gäller :)
  • sostot

hjälp vad mycket ni skriver. det är ju nästan jobbigt att hitta igen ett svar i den här luntan av meddelanden. misstänker att ni har följt varandra ett tag...

• sostot

brudsommar2006: hitills har jag använt apolivs (apotekets) ÄL-test, men funderar på att ge mig på nätets. är ju billligare.

dubbelsidiga ljumskbråck kan ge problem iom att det blir varmare i pungen -> testiklarna påverkas negativt. av samma andledning har ofta lastbilschaffisar svårigheter att bli pappor efs de gärna har lite värme på och sitter långa pass åt gången. så enkelsidigt ljumskbråck kan väl ge problem. egentligen vet vi ju ingenting, men man är ju nojjig. har varit nojjig i 10 år så nu när det äntligen är dags att önska sig en liten på riktigt känns det ganska väntat att inget händer. jag tror liksom inte att vi kan få till det. men det ger sig.

och gynekologerna som jag har varit till sista året ger mig bara nya diagnoser. hormonstörning för ett halvår sedan (dock inte PCO) och endometrios nu. så vi får se vad de kommer fram till..

Svar på tråden Barnkarusellen