• viktualia

Barnkarusellen

nennesjuttioåtta skrev 2008-03-29 11:01:32 följande:
    Vickanaaah, jag trodde du började knapra igen efter uppehållet. Go Vickan!
    Det blev inget uppehåll... det tog bara slut på piller och jag har inte fixat nya....

Måste vinka till favvoStubbisen också - det var hemskt länge sedan vi sågs alltså!!
  • viktualia

Jag borde dra iväg med bilen till systemet för att handla dricka till nästa helgs partaj. Sen vill jag egentligen på egen utflykt... men ehum.. i så fall måste jag tanka bilen och det har ALDRIG testat utan benäget stöd hittills... fega Vickan...

men men.. jag måste hem och ladda tvätten efter systembesöket i alla fall, få se om jag gaskar upp mig och vågar rulla in på nån bensinmack... *darrar*

vi hörs senare!!

• viktualia

Tillbaka!

Jag fegade ur - ha ha ha!
    Däremot lyckades jag shoppa vin till nästa helg och till makens och min middag ikväll. Plus att jag fixade mitt klockarmband som varit gigantiskt mycket förstort sedan bantningen.... och så hittade jag billiga tulpaner på torget - Altovasen är fylld av vårkänslor!!!

• viktualia

hej Sweetan!

Här har dagsprogrammet sett ut så här hittills:
    jag snodde makens bil
    ladda tvätten
    shoppade tulpaner och vin
    äta
    älska
    dricka gott kaffe

Återstår(för min del):
    handla mat
    laga mat till matlådor (falukorvspizza och quornwok)
    laga middag och njuta av god mat och gott vin och halvdålig TV
    BLI FRISK från min förbenade snuva!

• viktualia

hm.... glömde tråkprojektet: städa två garderober som håller på att svämma över av för stora kläder...

• viktualia

MSW - jag har tankat några gånger men då med benäget stöd av maken... MÅSTE ju våga själv... *skakar på huvudet*

Pirr - oj! SPÄNNANDE!!! Hoppas att välkomnandet av den nya världsmedborgaren blir skonsamt för alla inblandade!!!! *heja-på-kram*

• viktualia

*vinkar till alla*

kanske minns nån att jag berättade om min bästis som hamnade på förlossningen i v 26 precis vid påsk. Nu är hon hemma, heltidssjukskriven och ska vila resten av graviditeten. BF är beräknat till efter midsommar - men det visar sig väl när den lill* vill titta ut...

• viktualia

MSW - inte lika utschasad... hm... det är ingen stor skillnad.. framförallt inte en fredagskväll som denna... gäääääsp

Kompisen fick snittas idag - det blev en son som hittills mår bra. Mer vet jag inte, hon skickade bara ett kort sms.

Just nu är jag för trött för att oroa mig, men jag önskar verkligen att kompisen och hennes make ska ha kraft till det som väntar... konsten att få ihop tillvaron med en treåring och en liten lirare född i v 28 + 3.......

• viktualia

usch... jag kan verkligen inte sluta grubbla.. är som sagt skitsliten efter en galen dag på jobbet och nu försöker jag göra det jag ska ikväll (läs: laga mat till imorgon) men vad jag grubblar...Shocked 3

• viktualia

September - det här är alltså deras andra barn och det första kom lika tidigt... så de vet verkligen vad som väntar dem... fast nu har de en treåring att ta hand om OCKSÅ... förra gången bodde de 1,5 månad på sjukan efter att ungen hade fötts....

*usch*

många stärkande kramar går i tankarna över till min kära bästis....

Svar på tråden Barnkarusellen