• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Frullan - kram tillbaka! Kom in hit lite oftare.

Om du har haft en låg dag så har jag haft en superhög dag. Fattar inte vad all energi kom ifrån efter som gårdagsnatten blev både sen och blöt. Jag har svävat som på moln idag, haft vårkänslor och verkligen sprudlande glad. Konstigt för som sagt, så borde jag vara nära klimakteriet just nu. Kanske sprayen inte funkar längre?!

• viktualia

Frullan - mer maratonpladder till folket!!!

Själv - är jag lagom full efter skojig afterwork med mina nya kollegor. ÅÅÅÅÅ vad skoj det är att jag bytt jobb *hoppistudsdans*

Nu är det sovdags.... säger maken som inte afterworkat.... ehum...

• Frejis

God morgon!
    Nu är jag här och ingen annan är det och det regnar ute... blä men jag har försökt läsa ikapp.

Nennelainen - oj, du måste skriva oftare här eftersom även smygläsare (sådana som jag och alla andra blir på bra humör av dina inlägg. Du har humor och ironi för två!

Ett litet ps redan här: vågar inte kommentera innehållet så mycket eftersom jag inte minns exakt vad du skrev och BT tillåter mig inte gå tillbaka och kolla medan jag skriver

Muggles - tänkte på det som du skrev att det är tur att du har någon att vagna (hon är dessutom så söt!). Det är nog därför ofta bra med lite perspektiv överhuvudtaget, det fungerar bra även för mig när jag är på dåligt humör; att inse att det finns andra som inte har det som jag har och som jag klagar över... ganska egoistiskt eller hur?

Gosnosen - oj, vad ni är snabba och är redan igång med hemortsläkaren och CvL. Skönt att du slipper vänta och jag håller tummarna att ni får köpa ett trepack.

MrsB och Lappis - nya frisyrer, det är bra på våren. Själv har jag inte hunnit prioritera detta ännu, men det börjar verkligen bli dags.
    Hm, tänkte på ditt hår Lappis och blev nyfiken på det (låter konstigt, jag vet , undrar om vi har lite samma hårkvalitet. Jag är också krullhårig som några i tråden säkert har märkt

Cicci - en resa till Dubai, skoj! Hur länge ska ni vara där?

Viktualia - Det blir säkert en hel del jobb med huset, men det är jätteroligt att få sakerna gjorda på det sätt som man vill ha. Grattis till huset ännu en gång!

Frullan - jag håller med Lappis, Telis och Muggles om att det var ett tråkigt och trist inlägg och dessutom en onödig vem sade/tyckte vad diskussion. Kan kanske förstå dig att du inte känner dig välkommen i tråden längre, men folk har ingen skyldighet att ställa sig och applådera så fort du eller någon annan (läs: Frejis) kommer in i tråden. Jag ogillar dessutom att kommentera när det känns att det på snudd är krav att kommentera och dessutom på ett visst sätt, men gör ett litet undantag här

Klart slut

Trevlig lördag!
    Nu måste jag springa till Sats, seeeen!

• muggles

Cicci: kul med en resa till Dubai! Är DU nervös?! Trodde jag inte om dig...

Frejis: absolut bra med perspektiv, ibland glömmer man bort hur bra man har det. Ha en skön dag!

frullan: jag tycker du ska fortsätta hänga här i tråden för det blir så glad och positiv stämning! Och det blir liksom lite nerv och händer lite grejer - som i en bättre dokusåpa. Dessutom känner jag mig hedrad att du som har så lite tid att kommentera, har tid att kommentera mina inlägg!

• Nu är jag fruLlan

morrn morrn

eller är det verkligen morgon längre?
    hmmm
    vem vet

Bakis är jag iallafall en aning....
    så kan det gå.

frejan:
    jag tror du har missuppfattat. Det handlade absolut inte om att folk skulle stå och applådera när man kom in. Applådera vaddå? Men ett hej kanske skulle ha varit trevligt. det var det det handlade om. Men vem har krävt applåder? Och som du kanske ser ovan så skrev jag just det där om att jag absolut inte kräver att man ska kommentera alla inlägg. Varför skulle man det? Och vem har någonsin gjort det? Som sagt du missuppfattade vad saken handlade om.

Sen undrar jag om det är så att det inte finns plats för "trista" inlägg i tråden. Måste man skriva nåt glatt? Jag kände verkligen för att berätta hur jag och ett par till hade uppfattat det att komma tillbaka till tråden. Och jag såg inget fel i det. Visst det kanske var ett trist inlägg. Visst Trist må vel vara hänt.
    Men jag ville verkligen inte att det skulle uppfattas som surt för det var jag absolut inte. Inte alls. Kanske om något så möjligen lite ledsen för att det kanske inte ens kom ett hej nån gång. Men sur inte.

Men jag ber återigen om ursäkt att jag använde ordet surkärring på ett dumt sätt. Håller helt emd lappis att det var på ett fel sätt av mig (skäms lite på ena kinden....)

Men jag ber inte om ursäkt för att jag skrev ett trist inlägg.

BS: OJ tänkt att du kommer ihåg mitt släktdrama
    Imponerad!
    Njjjjaaaaa löst och löst....
    hmmmmm vet inte hur jag ska beskriva det hela. Näe löst är det kanske inte men lagt på is. Eller sopat under mattan eller...
    Jag har slängt ut min svåger från mitt medvetande och liv. I övrigt är det fred med övriga parter. Men riktigt utrett är det vel inte. Men det känns inte som något viktigt.

Mår iris bra nu efter magsjukan. Jo du ser jag vet nog vad som händer ändå
    ha ha ha
    har nog ett vakande öga öppet trots allt....

• Nu är jag fruLlan

morrn morrn

hmmm
    vem vet

så kan det gå.

frejan:
    jag tror du har missuppfattat. Det handlade absolut inte om att folk skulle stå och applådera när man kom in. Applådera vaddå? Men ett hej kanske skulle ha varit trevligt. det var det det handlade om. Men vem har krävt applåder? Och som du kanske ser ovan så skrev jag just det där om att jag absolut inte kräver att man ska kommentera alla inlägg. Varför skulle man det? Och vem har någonsin gjort det? Som sagt du missuppfattade vad saken handlade om.

Sen undrar jag om det är så att det inte finns plats för "trista" inlägg i tråden. Måste man skriva nåt glatt? Jag kände verkligen för att berätta hur jag och ett par till hade uppfattat det att komma tillbaka till tråden. Och jag såg inget fel i det. Visst det kanske var ett trist inlägg. Visst Trist må vel vara hänt.
    Men jag ville verkligen inte att det skulle uppfattas som surt för det var jag absolut inte. Inte alls. Kanske om något så möjligen lite ledsen för att det kanske inte ens kom ett hej nån gång. Men sur inte.

Men jag ber återigen om ursäkt att jag använde ordet surkärring på ett dumt sätt. Håller helt emd lappis att det var på ett fel sätt av mig (skäms lite på ena kinden....)

Imponerad!
    hmmmmm vet inte hur jag ska beskriva det hela. Näe löst är det kanske inte men lagt på is. Eller sopat under mattan eller...
    Jag har slängt ut min svåger från mitt medvetande och liv. I övrigt är det fred med övriga parter. Men riktigt utrett är det vel inte. Men det känns inte som något viktigt.

ha ha ha

• Nu är jag fruLlan

morrn morrn

hmmm
    vem vet

så kan det gå.

frejan:

Imponerad!

ha ha ha

• Nu är jag fruLlan

Bara för att ingen ska missa mitt inlägg och låta bli att kommentera det så postar jag det 3 gånger för säkerhets skull!

och så vill jag ha applåder!
    och gärna lite naket!
    Kanske kan nån go-go dansa så där lite lättklättt.

och mer applåder!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen