• Zozo

Barnkarusellen

Hej Pirr! *kollar noggrannt att jag stavat rätt*
    Det later ju som en i stort positiv upplevelse.. Tack för att du delade med dig!

• Zozo

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka efter en tids franvaro pga arbeta. Jag var pa resa i jobbet fôrra veckan med 18hs arbetsdagar - jag är fortfranade helt slut! Kan det vara aldern..?

Junilejon/Tinga: Skatta er lycliga! Jag fick pimpla äcklig sockerlösning igar och sitta TRE timmar. Fy tusan sa segt det var och sa hungrig man hann bli!!
    Mitt sockervärde vet jag inte hur det är (även om det aldrig varit nat problem med det tidigare) däremot är mitt blodtryck uppe och studsar och det är väl mindre kul... Jag ligger alltid ganska högt men nu var det strax över det vanliga, sa det är bara att ga pa lite kontroller till. Undrar om det inte ät de senaste veckornas stress som spökar..?

Kram till Nenne!

• Zozo

Piggelin: här i landet säger det att det helt beror pa om man tidigare haft problem med sockervärdena eller pa vad gynekologen tycker; Jag som aldrig haft nagra problem fick mig tilldelat 3h-kuren med detsamma, medans de andra gravida kvinnorna som satt där hade max 1h eller 2h och var dessutom, atminstone som det sag ut, betydligt längre gangna än vad jag är.

Jag är tydligen typ vecka 20 (vet inte exakt eftersom gyn inte riktigt kan bestämma sig om beräknat datum ska vara 11, 16 eller 22 september...)och har nog gatt upp sammanlagt 5kg och har liite mage men inte sa farligt mycket. Hur BRUKAR det vara?? Kan nagon som "varit där" tala om det för mig?

• Zozo

Tinga; jag hade ocksa 140/100 nu när jag mätte, men sa mätte de pa andra armen och da var det nära mitt vanliga 130/85 (Ja, jag ligger vanligtvis ganska högt).. och här är det iaf inget som de sjuksriver för, utan de bara fortsätter att kolla en.
    Jag är ju gansa övertygad om att det är de senaster stressiga vecorna som fatt mitt tryc att skjuta i höjden, sa nu tar jag det lugnt; jag visste ju redan innan att det skulle vara hetiskt ett par veckor - men nu ska det vara lugna gatan fram till sommaren..

• Zozo

Huvaligen! Skickar en tanke med tillhörande kram till Tinga och maken!

• Zozo

Urkk! Jag samlar vatten i hela kroppen och har blivit pollenkänslig - bläh! vill mest dra nat gammalt över mig just nu... (maken kanske??)

Nja, jag ska till gyn imorgon - se om allt star bra till, kolla trycket som skenat lite och kanske kanske fa veta vad det är för sort där inne...

Tänker pa Tinga och hoppas hon far stanna kvar lite till med de sma inne i magen!

Grattis i efterskott Telis!

• Zozo

Nattsson o Muggles.. Ja fôttera gar snart inte i stövletterna och ringar o klocka har jag fatt lägga. Röra pa mig försöker jag men tycker just inte att det hjälper mot det... Ska höra imorgon vad de tror.

• Zozo

Pa var front har vi definitivt alldeles för lite snusk... Maken jobbar som en dare och jag e mest trött...

Var hos gyn igar. Kotten vänder fortfarande rumpan till sa vi vet ännu inte vad det är för sort (även om maken tyckte det sag ut som en pojkrumpa... Sic!) Den vâxer iaf bra 22 cm nat och hjärtat tickar pa.

Mindre kul är att jag har utvecklat känslighet fôr socker (inte saa farligt men iaf sa att jag maste tänka mer pa vad jag äter - kakor etc äter jag ju inte men tex kolhydrater tydligen..) och dessutom har mitt blodtryck flugit upp ännu en bit - 160/100 och 170/100 mätte de upp pa de olika armarna. Sa nu far de visst behandla det pa nagt vis. Hur vet jag inte ännu. Tydligen sa kan man bli sockerkänslig även om man aldrig varit det förut bara pga graviditeten. Trycket vete sjutton var det kommer ifran - jag tar det ju jättelugnt nu!

MSW.; jag är i vecka 22 enligt senaste räkningen och börjar ocksa fundera pa när man ska införskaffa saker. Det känns ju himla tidigt nu, men kanske är det skönt att ha det gjort sen...

• Zozo

Trevlige resa Lappis!

Själv drar jag till Barcelona pa lördag

Nu har jag däremot fatt blodtrycksmedicin eftersom mitt brakat sky high... Inte sa kul..

• Zozo

MSW; jag fick faktiskt medicin för blodtrycket i onsdags.. inte sa himla kul att veta, men samtidigt sa är det ju inget jag känner av alls. Mysko! För sockret var värdena sa pass bra att jag inte behöver göra mer än att vara lite mer noggrann med kosten.
    Vi har inte köpt nagot alls än - det känns fortfarande sa overkligt att det känns fel pa nat sätt. Men i juni far vi väl börja..

Svar på tråden Barnkarusellen