• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

nu måste jag äta... kommer kanske tillbaka (har inte så mycket att syssla med idag, tur att ni finns!)

• Zozo

*surar lite i alla fall, för säkerhets skull*

nennesjuttioåtta skrev 2008-03-03 12:21:54 följande:
    zozodet är inget fel på decemberbarn
  • Piggelin1

Grattis i efterskott, Koko! Välkommen i klubben - säger en som inte har så långt kvar till "nästa klubb"...

Tinga, grattis till det utmärkta KUB-resultatet! Vad gott!
    Vad bra att simning verkar funka för dig nu när löpningen inte funkar längre. Förstår om du blir rastlös, sådan träningsnarkoman som du är! Jag som inte är i närheten av att vara det, blev rastlös ändå...!

Angående kortklippt - jag är ju med i samma klubb! Visserligen går jag & funderar på om jag ska låta det växa ut, nu när det kommit tillbaka, men samtidigt så har jag fått så enormt många komplimanger för att jag passar i kort hår, så jag kanske viker mig för "grupptrycket" Trivs ju faktist väldigt bra i båda!

MrsB, vad BRA att dopet blev så lyckat!! Men visst är det lite skönt när det är över - lite antiklimax lisom.
    Härligt med rester, det hade vi med i flera dgr, yummie!

Nenne - du är så KLOK & välformulerad På Picken

Snartis - tack för uppmuntran att ge föräldragruppen en ny chans. Har inte bestämt mig riktigt ännu hur jag (vi) gör, nästa gång är inte förrän i påskveckan. Om man går på vanliga MVC här i stan, så är man med i en mammagrupp när man är gravid har jag förstått, men privata BMG dit jag gick, de kör inte med det. Så därför blir det "bara" föräldragruppen på BVC för vår del. Har lärt känna en del tjejer via Magplasket som jag gick på & vi har setts några ggr & haft supertrevligt ihop. Har även några kollegor på "lite håll" som är mammalediga, så vi har setts en del vi med. Så egentligen tror jag att jag har nätverk så att det räcker, men så är det ju det där med att man är obotligt nyfiken på nya människor, det KAN ju vara folk med som man funkar bra med. Jaja, den som lever får se

• Piggelin1

Kan för övrigt berätta att A har halkat tillbaka lite i sömnen - har ju haft en period där hon sovit otroliga (för oss!) 5-6 timmar på natten, men nu de senaste dagarna/veckan, så verkar hon halkat tillbaka i sovutvecklingen Det var ju såååå skönt att få sova lite mer i taget!
    Avvaktar några dgr till & ser om hon hittar tillbaka till sina bra vanor, annars får vi väl ta i med "hårdhandskarna".

ooops, nu är det en dam som inta alls är nöjd, måste rusa!

• _koko_

nenne - Ska tänka på att undvika sådan klädsel om/när vi ses igen, måste ju tänka på din rygg!!

Piggelin - Tack! Vi har vår första föräldragruppsträff (jo, hos oss heter det också föräldragrupp), nästa måndag, kan rapportera hur det är efteråt. Men det är vår UNDERBARA bvc-sköterska som håller i det, så jag tror det kommer vara jättebra. Det är ett tema på varje träff, typ sömn, föräldraskap osv.

Usch, kom precis på att jag knappt ätit något idag! Fy sköms på mig, såhär kan man ju INTE hålla på om man ska kunna mätta sonen! Marsch ut i köket!

• Lapinette

Kokisen - grattis i efterskott!!!

Mrs B - vad skönt att dopet gick så bra!

Telis - hur känns det att vara drogfri?

nenne - hej du glada, goa och förståndiga tjej!

Och så min lägesrapport - inväntar den där hemska blödningen som ska komma när man nedregleras. Har för mig att jag fick den på dag 11 förra gången dvs idag...men än så länge nada. Samtidigt som den är fruktansvärd så är den ett tecken på att nedregleringen funkar som den ska så vad fn är den??!! På torsdag ska jag ta blodprov och OM jag är nedreglerad börjar jag ta sprutor på kvällen...just nu är jag som ni redan förstått, orolig att sprayen inte verkar på mig längre?!

• Tinga

koko - ja, är man inte udda på något annat sätt får man se till att bli det genom sin graviditet!

Nenne - vänta du bara tills du får beskedet att du väntar två; då är jag inte lika säker på att du bara tycker att det är kul! Efter ett tag, absolut; när chocken lagt sig, men att få beskedet var mest jobbigt, tyckte jag. Men nu gläds jag verkligen åt dem båda två.

Zozo - jag har bestämt att mina bebisar ska födas efter 38 veckor och väga 3 kg vardera! Tror att det kunde vara skönt att skippa de sista veckorna av graviditeten, stor som ett hus, när det är risk för julihetta, och efter v. 38 är ju bebisarna definitivt färdigutvecklade.

Piggelin - jag har ju aldrig sett dig i långt hår, men tyckte att du var jättefin i din korta frisyr när vi sågs i januari. *hejar på för att få fler tjejer till korthårigklubben *

Apropå att föda för tidigt; min svägerska hamnade på KK i helgen, för vattnet gick i lördags, 3.5 veckor för tidigt, men ingen bebis i sikte ännu. Bär ständigt telefonen med mig, ifall min bror hör av sig. Han var egentligen anmäld till Vasaloppet i helgen som gick, men när han fick klart för sig att BF var 25 mars tyckte han att det var lite väl nära inpå. Med tanke på att det nu gått ett par dagar sen vattnet gick hade han väl iofs inte missat något, men det hade nog varit grymt frustrerande och stressande för honom om han befunnit sig i Sälen och hans sambo på KK i Malmö när vattnet gått.

• Tinga

Lappis - din läkare har inte sagt något om att olika ivf-"cykler" kan ha olika förlopp? Ungefär som att om man har oregelbunden mens så varierar det vilken dag den dyker upp på. Kände du av att blödningen var på gång sist, och kan du isåfall känna något liknande nu? Isåfall borde den ju vara på väg, tycker jag.

• Lapinette

Tinga - jag "inbillar" mig att jag känner något men numera är det ju mer vanligt än ovanligt att jag har känningar i tjejmagen. Den kommer nog... men jag hoppas hellre nu i början på veckan än i slutet då vi ska på bröllop. Förra gången kunde jag verkligen inte stå upp på typ en halv dag, så jäkla ont gör det.

• Lapinette

Tinga - såg att du skrev i förra veckan om din träning och hur skönt det var att få simma. Förstår precis vad du menar för jag är också en träningsnörd. Även om jag har blivit bättre de senaste 3 åren. Om jag inte får träna på en vecka så blir jag sur, arg och grinig. Behöver få mina adrenalinkickar.

Svar på tråden Barnkarusellen