Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Vickan, jättekul att du lyckats gå ner så mycket!!! Själv har jag aldrig varit i sämre fysisk kondition än jag är nu, undrar hur stor del övervikten har i det hela, stor del hoppas jag för då finns ju chansen att det blir bra när jag lyckas gå ner igen. Som det är nu så har jag så himla ont i kroppen att jag har svårt att stå upp annat än korta stunder och att bära runt på 15 kg Iris ska vi inte tala om... Måtte hon börja krypa snart så att hon kan följa efter mig mellan rummen lite grand själv.

• BrudSommar2006

Aha, ska det vara bredbar leverpastej. Men geggar hon inte bara in det i bordet då tro? Får väl prova. Ska prova hur det går med blodpudding också.

Mrs B, usch har han fått febern stackarn, hoppas att det är på nedgång nu då.

Lappis, VUL under mens låter sliskigt, kunde han inte ha avvaktat lite med det tills svaret på blodprovet kommer?! Nåväl, det var ju bra att få svar i alla fall, nu verkar det ju äntligen vara på rätt väg!

Sweet, jo, vi bodde ju i Solna tills vi skaffade huset, nu bor vi i Täby så det är väl inte direkt cykelavstånd längre. Jag har förresten fortfarande problem med foglossningen, undrar när den tänker ge med sig, suck. Kommer ut på promenader nu i alla fall, ska börja jobba igen 1:a september är det tänkt.

Junilejon, länken till huset jag pratade om ligger på förra sidan bara.

Disan, vad jag minns så tror jag inte att någon här i tråden har eller har funderat på en Stokke. Har dock för mig att just den vagnen inte fick så bra i något test de gjorde nyligen? Var låg det där testet nu igen, var det konsumentverket som testade? Länken till artikeln i dn låg ju ute här men minns inte var hela testet låg.

• BrudSommar2006

Tinga, jo vi hoppas att badrummet ska bli ok, bara han nu har tid att sätta igång, han verkar väldigt upptagen!

Sweet, jo det är KI jag jobbar på, på MBB. Får väl se om det blir något Friskis & Svettis när jag börjar jobba igen, vi får ju gå till halva priset om jag minns rätt. Annars vill jag nog hellre börja simma så småningom igen.

Vi funderar på att åka till Öland över påsk, vore skönt att göra något annat än att bara vara hemma. Fast eftersom det är så långt att åka så velar vi fram och tillbaka. Nu måste vi nästan bestämma oss i alla fall för i morgon åker mina föräldrar ner och det vore ju bra om de kunde ta ner barnstol och vad vi nu kan behöva eftersom det blir så trångt i vår bil ändå med Iris, hunden och barnvagn.

• BrudSommar2006

Vickan, hur går det med förkylningen? Kul att husköpet närmar sig! Ska ni ha dubbelt boende någonting eller blir det snabb flytt?

• BrudSommar2006

Mrs B, då ska vi prova bredbar istället.

Tinga, hur i hela friden har du burit dig åt för att öka blodvärdet utan järntabletter! Fast jag fick aldrig problem med magen av mina, jag åt de där som ska vara skonsamma mot magen, minns inte vad de heter. Hoppas att det ordnar sig med blodtrycket men vad jag minns så ska det gå upp i mitten på graviditeten och sedan ner mot slutet igen?

Lapinette, äntligen!

Vickan, usch, är du sämre igen, skönt att det gick bra på banken i alla fall.

Nattson, ni verkar ha det trevligt, kul!

• BrudSommar2006

Mrs B, nja vi har inte kommit iväg och handlat leverpastej än men blodpuddingen gick hyfsat bra faktiskt, nåja, hon åt inga mängder men en tre - fyra småbitar i alla fall. Idag har vi varit och fikat hos bekanta och hon lyckades trycka i sig flera små bokstavskakor, det var väl egentligen inte meningen, det var väl både socker och salt i dem men det var svårt att passa så att hon inte fick någon i näven eftersom det satt en treåring och gav dem till henne så fort man tittade bort. Nåväl, det tar hon väl förhoppningsvis ingen skada av.

Maken har varit hemma idag eftersom vi fick våra sängar idag, jippi! Fast jag tycker nog att den inte är riktigt så mjuk som jag förväntat mig. Får se hur det känns i natt, de var ju inte billiga direkt så maken blir nog upprörd på mig om jag inte är nöjd nu heller.

• BrudSommar2006

Igår kom maken hem med välling och tyckte att titta, en ny vällingsort som man ska ge på kvällen, vad bra, det kan du väl trycka i henne innan hon ska somna! Jag undrade hur han hade tänkt sig att jag skulle få i henne den!!! Mycket riktigt så gick det inte att få i henne något av den alls! Då blev han besviken, han trodde att han hade kommit på en riktigt fantastisk lösning på Iris sömnproblem...

• BrudSommar2006

Iris sover ju också ungefär sex timmar i rad, men hon somnar ju åtta så vid halv tre är det liksom kört. Går inte att hålla henne vaken längre heller, möjligen till halv nio men det gör ju varken till eller från.

På tisdag ska de visst börja med vårt badrum, jippi! Så i morgon ska vi åka och titta på badkar och toastol så tror jag att vi fått allt klart för oss sedan.

• BrudSommar2006

I kväll tänkte vi åka och hämta hem thaimat, mums! Ha en trevlig kväll alla nu!

• BrudSommar2006

Glömde förresten, Page, kul att se dig här, fast nu har du ju redan dragit vidare så nu ser du väl inte det här!

Svar på tråden Barnkarusellen