Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

AM, minns du vad som ingick i tio-månaders kontrollen? Iris ska på den 1:a april och jag har hört ryktas att de kollar att de kan ta två klossar och slå mot varandra? Vi har tränat som sjutton här på att lära oss att klappa i händerna och har äntligen lyckats, de senaste dagarna har hon suttit och klappat och klappat och tycker att det är jätteskoj! Däremot har vi inte ens några klossar hemma så frågan är om jag ska kasta mig iväg och införskaffa så att vi kan träna på det också så här i sluttampen??? Sedan har jag hört att de kollar att de börjat resa sig mot saker och det gör hon ju nu precis så om det här stämmer så är vi nästan på g nu inför om två veckor. Det är bara det där med klossarna så hur ligger det till egentligen??

• BrudSommar2006

Lappis, lycka till med bilåkningen i morgon!

• BrudSommar2006

Ja inte bara det förstås!

Nenne & Frejis, sjysst bim-lista!

Godnatt, godnatt!

• BrudSommar2006

Lapinette, jag förstår dig. Fast det skadar ju inte att få till det runt ÄL varje månad i alla fall eftersom det ju inte egentligen är något som borde hindra att det blir något helt plötsligt.

Ska ni inte kolla upp det där med adoption nu i alla fall, man har ju hört att processen med alla papper och möten och allt är så lång? Skadar ju inte att veta vad som gäller i fall att det tar några år?

• BrudSommar2006

Sweet, vilken otur med bråcket, men tur att du inte har några besvär av det! Kommer det att gå tillbaka efter graviditeten?

Varför gör de glukostest om inte blodprov visat att du ligger i riskzonen?

Hu, vilket väder det är här på Öland, det blåser som attan, vi var ner till Ottenby och åt lunch idag och jag var glad att vi har kvar pansarvagnen, annars hade vi nog inte lyckats ta oss fram med den. Regnskyddet höll på att flyga till väders i alla fall. Det var vi och ett gäng hugade fågelskådare som var ute i regnet och blåsten!

Junilejon, tur att det gick bra för dig trots allt!

Glad påsk alla!

• BrudSommar2006

Liten, det där med sömnen, eller brist på, känner jag väl till! Håll ut...

• BrudSommar2006

Liten, eget rum och allt!! Avancerat!!

Jag kan knappt fatta att Iris både kryper, reser sig och har fått två tänder till, allt på en vecka!

Usch, vilket väder det varit, halv storm och snö och minusgrader. Iris gunga har vi hängt i takbjälkarna på övervåningen och så har vi gungat inne istället, tur att det har gått i alla fall. Idag har det äntligen varit sol så att vi kunnat gå ut och ta en promenad fast fortfarande kallt. Imorgon är det redan dags att åka hem.

• BrudSommar2006

Fungerar det här tro?

video.google.com/videoplay&pr=goog-sl

Här springer elektriker, snickare och rörmokare om varandra, nu ska det väl äntligen bli något av vårt badrum kan man hoppas!

• BrudSommar2006

Mrs B, så tråkigt! Vi står i kö till två dagmammor och två dagis, det är de fyra alternativ som finns i vårt område, sedan får man inte gångavstånd längre och de två som ligger på vår gata tom är de två dagmammorna så de är våra första val. Fast så har man tänkt att i fall att man inte kommer överens så är det ju lite knepigt, på ett större dagis kan man ju alltid prata med den fröken man kommer bäst överens med har vi tänkt. Men det verkar ju inte alltid hjälpa då. Tror inte att vi behöver oroa oss över att behöva välja dock, tror vi har tur om vi kommer in på ett av dem.

Iris är nio och en halv månad nu, tio månader den 5:e och vi ska på tiomånaderskontroll den 1:a april! Nu har jag satt ett par klossar i händerna på henne och kollat att hon slår ihop dem, pust! Haha! Fast hon blir mycket mera hämmmad när vi är ute bland folk, kryper inte så mycket på öppna förskolan utan sitter mest still och "pratar" heller inte lika mycket som hemma.

• BrudSommar2006

Frejis, kejsarsnitt, bra beslut!!! Om det blir aktuellt är jag frestad att försöka mig på det jag också. När var det ni hade första besöket nu igen? Inte långt kvar tills allt drar igång nu, måste bara hålla koll på när man ska börja hålla tummarna!

Lappis, det var väl bra att ni hyrt bil, förstår att ni inte vill åka tåg. Vägarna kanske är rena nu men man vet ju aldrig. Hoppas, hoppas att äggen blir bra nu!

Svar på tråden Barnkarusellen