• pirr!

Barnkarusellen

Muggles- jo tack! Mår mycket bättre sen jag slutade jobba. Njuter verkligen av att vara ledig! Sover bättre (uppe och kissar typ varannan timme, men det är ok ) och har mindre ont i ryggen.
    Men har som sagt lite för mycket tid att fundera på allt som skulle kunna gå snett och bli jobbigt..

Kanske skulle man investera i ett sånt där larm? Vet du vad det kostar?

• pirr!

Ja, jag såg precis mailen (och svarade- en vecka för sent
    Synd!
    Föreslog även ett nytt försök. Ska se till att kolla den mailen tätare

Tänk att Amanda redan är så stor!!

• pirr!

Vad spännande med magbild. Ska genast in och titta!

Nu med två veckor kvar till BF har jag "äntligen" nått upp till normalkurvan, men fortfarande envisas folk med att säga att jag är liten. Själv upplever man ju dendär kulan som alldeles för stor för att vara smidig sedan länge..

Läser vidare..

• pirr!

Ikapp!

Ja, detdär med namn är verkligen inte lätt. Vi har några tjejnamn vi gillar som vi upplever som ovanliga, men sist på vattengympan satt vi och pratade namn och en annan tjej hade samma två namn på förslag...

Låter som en utmaning som heter duga detdär med sömn och mat! *Tar ett djupt andetag och håller andan inför det som ligger framför*

Appropå diskussionen om förberedelser:
    Har så svårt att "våga" bli klar. Vi har fortfarande inte fått hem vagnen och har ingen bilbarnstol. Vagga och skötbord finns, men ej "fixat". Igår rände jag runt på stan och köpte babykläder för första tiden, men smög nästan för det kändes som att jag gjorde något förbjudet..
    Två veckor kvar till BF som sagt och jag lär nog packa väskan och bädda säng och vagn när vattnet gått, om ens då!

• pirr!

Var på info hos försäkringskassan för någon vecka sedan och detdär med föräldrapenning är en djungel!

• pirr!

Håller absolut med er klokisar! OCh visst myser man lite i hemlighet när man går och nosar på de små bebiskläderna. Jag har sytt endel (påslakan, lakan, lapptäcke, amningskudde) och det är ju både roligt och "nyttigt", men grejen är att jag inte vill/ids göra färdigt så att det ser färdigt och barnförberett ut (av någon outgrundlig anledning)..
    Tror dock att jag ska bädda vaggan nästa vecka och på lördag ska vi åka och hämta vagnen bestämde vi oss för idag!

• pirr!

Viktualia- såå imponerad! Tänk vad du uppnått!

Brudsommar - Härligt med nya sängar..

• pirr!

Sweet- i och med att jag inte jobbar längre har jag ju mycket tid att förfoga över och då är det mysigt att pyssla lite (då känns det ju som att man gör något nyttigt samtidigt). Har nå´t slags duktighetskomplex och skulle ha svårt att bara ligga på soffan och käka praliner

Sista månaden har jag blivit så fascinerad av förlossningar. Känner i nuläget framförallt att det ska bli otroligt spännande! KÄnner mig inte så rädd o orolig alls faktiskt. Vi får väl se när värkarna börjar hur kaxig man är

• pirr!

Åh, nu blir jag alldeles stockholmsnostalgisk!! Är ju stockholmare i grund och botten och pluggade på KI (bott både i solna och på kungsholmen dessutom). Jag får en tår i ögonvrån nästan varje gång jag kommer till stockholm söderifrån.. över broarna.. VÄrldens vackraste huvudstad!!

Kramp i vaderna- usch! Jag hade i vaderna och fötterna och ibland på lårets baksida väldigt mycket från typ v25, men sista tre veckorna har jag inte haft några känningar alls!

• pirr!

Ja, stockholm är verkligen lätt att förälska sig i, med eller utan rötter!

Alla krämpor har sitt och jag tycker man får beklaga sig hur mycket man vill!!
    Jag går till exempel runt och gnäller på att fötterna och golvet är så långt bort och otillgängligt

Nä, nu är det sovdags i regnets huvudstad (Göteborg)

Kram och go´natt!

Svar på tråden Barnkarusellen