Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Tinga, jag hoppas verkligen att du orkar med dopet i Gävle och ett fikastopp i Stockholm, det vore suveränt kul att träffas!

Liten, jag vill gärna fika på lördag. Hur var det nu, när var det som du skulle vara i stan? Nenne skulle väl också dyka upp i stan någon gång efter lunch va?

• Telemarkgrrl

Så, tillbaka från VUL:et. Och jag börjar ruttna riktigt mycket på det här. Varför kan inte någon endaste liten sak vara lätt för en gångs skull? (Nu var jag nog liiiite orättvis, ALLT går ju inte åt pepparn JÄMT. )

Blodprovet från imorse var bara bra (bättre än förra gången) och ultraljudet idag visade att jag har fler äggblåsor än förra gången. Men det visade också att jag har en cysta (som TUR är inte den typen som måste opereras utan en som försvinner av sig själv nästa mens (tror och hoppas man iaf)). Men så länge som den sitter där så stör den "balansen" i systemet, det gör att dom där äggblåsorna inte är i fas utan dom är olika stora. Och man vill ju att dom ska vara ungefär lika stora för att bli mogna ungefär samtidigt. Nu ska doktorn prata med Falun, antingen får jag fortsätta med sprutorna till nästa vecka och kolla med ultraljud igen eller också måste jag avbryta och börja om från början efter nästa mens. Hoppas att jag slipper börja om.

• Telemarkgrrl

Oms, vad kul att du kan med på fika (el lunch)!

Liten, var i stan ska du vara kl 15? Var passar det bäst att vi ses? Mig spelar det ingen roll.

Nenne, hoppas verkligen att du kan vara med på lördag!!

• Telemarkgrrl

God morgon!

Igår ville jag inte alls avbryta sprutandet men nu är jag inte lika säker längre. Doktorn ringde igår och sa att jag ska fortsätta med sprutorna till på måndag, sen får vi se hur det ser ut då. Men som jag förstod det så är det kanske fyra blåsor som det kan bli något av, resterande sex är antingen för stora eller för små. Fyra stycken alltså, förra gången hade jag sex stycken och det resulterade ju i bara tre ägg som inte blev befruktade. Vad är då sannolikheten för fyra blåsor. Det känns som om vi kanske slänger iväg ett försök alldeles i onödan den här gången, det kanske skulle vara bättre att avbryta, börja om och hoppas på att jag får tio blåsor nästa gång också men ingen cysta som stör det hela?

Som lök på laxen hade jag tänkt trösta mig igår med ett par nya påslakan som jag gått och tittat på jättelänge men dom var slut och så håller LHC på att få storstryk i elitseriefinalen. Livet är suuuurt nu.

Men det kan ju vara en bra övning i att komma ihåg att livet inte är rättvist och att dåliga saker händer även bra människor.

• Telemarkgrrl

Liten, jag bor inte så långt från Mariatorget så vi kanske kan ses där?

Oms, passar det dig också?

Runt kl 13 kanske?

• Telemarkgrrl

Nenne, vad söt han är!!

Du kanske kan lämna in honom hos min man ett tag? Så kan dom borra lite ihop (vi har några hyllor som behöver komma upp), vårrusta några cyklar och köra lite sån där manlig bonding?

• Telemarkgrrl

Cicci, Stureplan/Östermalm är helt okej för mig!

• Telemarkgrrl

September, hoppas att nästa UL är lugnande! Även om man inte tror att det är något så är det ju skönt att få det bekräftat.

Piggelin, tre bilar kan ju vara lite väl mycket. Jag är väldigt avundsjuk på er Cooper. Vi försökte hyra en i helgen som gick men alla var uthyrda så det blev en vanlig trist Golf istället, inte riktigt samma sak.

Men min bilönskan fick sig en liten knäck i helgen, på släktträffen berättade mina kusiner att deras bilar kostar ungefär 5000 kr i månaden (alltså per styck). Vi skulle nog få lägga om våra vanor ganska rejält om vi hade både barn och bil!

• Telemarkgrrl

Men allra mest avundsjuk är jag på er som är sjukskrivna och mammalediga. Jag förstår inte varför samhället ska diskriminera oss som inte kan få barn så mycket. Varför ska vi behöva gå till jobbet varenda dag och sitta inlåsta under dygnets ljusa timmar, räcker det inte med barnlösheten som straff? Jag vill också sitta på altaner i solen och fika!

• Telemarkgrrl

Piggelin, all flextid som jag lyckats skrapa ihop går åt till blodprovstagningar, ultraljud, resor till Falun och sånt där. Har liksom ingen tid kvar till sånt som är kul.

Dessutom är ju flextiden ändå sån tid som man har tvingats vara på jobbet. Jag skulle egentligen vilja jobba 80% men det finns ingen chans i världen att min arbetsgivare skulle gå med på något sånt.

Hur funkar det när man är gravid, det verkar ju vara en massa olika besök och undersökningar, får man gå på betald arbetstid eller är det också tid som ska arbetas igen?

Svar på tråden Barnkarusellen