Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Telis, vad trist! Börjar inse att det är mycket vanligare med cystor än jag hade någon aning om.

September, nej några underbyxor behöver du inte. Finns de ens till bebisar? Någon erfarenhet av svala sommarkläder har jag inte, det regnade ju och var svinkallt hela förra semestern, gick inte ens att sitta ute och fika mer än någon gång, det var ju helst värdelöst!

Sostot, leder ljumskbråck till problem med simmarna alltså? Det verkar i alla fall inte vara några större problem med din cykel just nu då och du får utslag på ÄL-tester. Du får väl fortsätta att köra med dem för säkerhets skull tills ni fått komma på utredning då fast det är ju alltid trist när man har lite oregelbunden cykel att man måste börja extra tidigt och kan få hålla på extra länge så det riskerar ju att bli lite dyrt. Är det CB du använder? Tester köpta på nätet verkar vara av varierande kvalitet har jag förstått.

Vickan, vad kul att det är dags att få nycklarna! Hur var det, ni skulle flytta nästan på en gång och sedan fixa medan ni bodde där?

• BrudSommar2006

Liten, vet inte om jag har något behov av sådan där salva, jag tycker att idomin fungerar bra till vardags och inotyol om det verkligen kniper. Fast du kan väl kolla vad de kostar så kan man ju slå till på ett par stycken i alla fall om de är så bra.

Egentligen har vi inget för oss på lördag men det känns som ett helt företag att ta sig till söder och skulle ta halva dagen, Iris vill ju inte sitta still i barnstol längre heller, hon vill ju krypa runt och riva ner saker så det känns inte helt optimalt att sätta sig på café med henne just nu faktiskt. Maken ska åka och klippa sig och sedan hålla på här hemma så jag får ingen barnvakt heller. Däremot ska vi verkligen se till att ta oss över åt ditt håll och hälsa på!

• BrudSommar2006

Vet inte när jag drömde något senast som jag kommer ihåg, vare sig trevligt eller otrevligt faktiskt.

Muggles, vilken mysig bild, undrar om hon kommer att gå tidigt när hon står så tidigt, själv gick jag tydligen vid åtta månader men det har Iris inte tagit efter.

Cicci, vilken underbar vårbild!

• BrudSommar2006

September, jag tycker att det är H&M som är små i storlekarna, alla andra, PoP, Lindex, KappAhl mfl ligger ungefär lika.

• BrudSommar2006

Iris var förresten för stor för storlek 50 redan när hon föddes, vi pressade på henne ett plagg, det enda vi hade som tur var, en gång för att ta ett kort eftersom det var en sådan söt body och det var det. Har för mig att vi fick åka och köpa större storlek från 56 till 62 under semestern och då är hon född i juni. Ett tag bytte vi storlek ungefär varannan vecka kändes det som men nu är vi tack och lov uppe i varannan, var tredje månad.

• BrudSommar2006

Det är ju SÅ kul att shoppa små söta bebiskläder! Jag blev lite frustrerad nästan emellanåt att Iris växte så fort att det inte var någon idé att köpa speciellt mycket i varje storlek...

Iris har inte börjat gilla gosedjur än, är inte intresserad av snuttefiltar heller. Isch förresten, vad hon bits med sina små sylvassa tänder! Idag bet hon mig i överarmen, hon kom krypandes över golvet på öppna förskolan mot mig och såg så söt ut, jag trodde att hon ville kramas men icke, hon ville bara hitta något att bita i!!

• BrudSommar2006

Muggles, det var en trevlig vagn, just nu lutar det mest åt en Emmaljunga Cangaroo för vår del, det enda är att jag har fått för mig att handbroms kan vara bra. Vi får se vad vi hittar i helgen, om vi nu orkar vänta på att få hjälp av någon vill säga. Synd att vi inte hinner in en vardag men, men.

• BrudSommar2006

Mrs B, när det gäller bebiskläder så kan jag hålla med om att det finns hur mycket sött till flickor som helst. Det är möjligt att det är likadant med småbarnskläder men de är banne mig inte lika praktiska som pojkkläder. Redan nu är de smalare och figurnära och inte gjorda för lek och rörelse. Inte passar de Iris i alla fall.

• BrudSommar2006

Igår hade Iris på sig en tröja från Me&I och det var banne mig första och sista gången!! Den var så jäkla trång i halsen så det var knappt att jag fick på den och igår kväll när jag skulle ta av den så var det nära att jag fick ta fram saxen, Iris skrek och grät och jag slet för att försöka få tröjeländet över huvudet på henne. Ärmarna var så långa så de nästan gick över händerna på henne men de var så smala och trånga att de inte gick att vare sig dra upp eller vika upp. Vilka värdelösa kläder, aldrig mer!!!

• BrudSommar2006

Nenne, ja förmodligen är det väl en orangutang de haft som förebild, ser ingen annan förklaring.

Liten, inte bli sjuk nu lagom till helgen. Slår du till på de där burkarna så kan jag ta ett par stycken.

Mjuka och mysiga kläder ska det vara! Tyvärr så när man kommer upp i Iris storlek så kan man inte gå på bebisavdelningen längre i de flesta affärer så då finns det inte lika mycket av den varan längre.

Svar på tråden Barnkarusellen